فعالیت کانون‌های فرهنگی با رویکرد مجازی تداوم دارد

حسن‌زاده گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی با رویکرد فضای مجازی و بهره‌مندی از کلاس‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تداوم دارد.

اکرم حسن‌زاده مسئول کانون فرهنگی حضرت فاطمه(س) شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: این کانون فرهنگی در سال ۱۳۹۶ تشکیل شده و در حال حاضر ۶۰ نفر عضو دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی کانون حضرت فاطمه(س) در سقز برگزاری دوره‌های آموزشی برای مخاطبین است، افزود: برگزاری دوره آموزش قرآن کریم، احکام اسلامی، تفسیر قرآن، مهارت‌های خانواده، سبک زندگی از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

 

وی اعلام کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی،  برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی، دوره‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز مخاطبین نیز از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی حضرت فاطمه(س) در سقز است.

 

مسئول کانون فرهنگی حضرت فاطمه(س) شهرستان سقز برگزاری نشست‌های اخلاقی، ارائه خدمات مشاوره، خدمات و تعلیم و تربیت فرزندان اعضای کانون در مهد قرآنی کانون، مشارکت در امور خیریه و کمک به تهیه جهیزیه و سیسمونی نوزاد خانواده‌های نیازمند را نیز از جمله فعالیت‌های دیگر این کانون دانست.

 

حسن‌زاده همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام کرونا اظهار کرد: با شروع ویروس کرونا، تمامی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کانون با تشکیل گروه و کانال‌های مجزا در پیام‌رسان ایتا بدون هیچ وقفه‌ای به صورت مجازی اداره می‌شود.

 

وی اعلام کرد: برنامه‌های فرهنگی این کانون از جمله آموزش تجوید قرآن، تفسیر، محفل انس با قرآن، نهج‌البلاغه خوانی در ماه رمضان، برگزاری جشن‌های مجازی در ایام شعبان، رجب، هفته وحدت با مشارکت مدرسه علوم دینی خواهران امام شافعی، ارائه مشاوره و غیره از طریق مجازی است که برای اعضا برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: کانون سعی کرده پویش‌های مردمی به زبان کوردی در فضاهای مجازی مرزی و فرامرزی در راستای محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)راه‌اندازی و مسابقات و سرگرمی نیز برای مخاطبان برگزار کند.

 

 مسئول کانون فرهنگی حضرت فاطمه(س) شهرستان سقز  یادآور شد: در بحث فرمان مقام معظم رهبری طرح کمک‌های مومنانه بسته‌های معیشتی، هزینه‌های نقدی برای خرید گوشی اندروید برای دانش‌آموزان نیازمند، طبخ غذای گرم در اعیاد، حضور افتخاری اعضا در کارگاه‌های تولید ماسک و نیز دوخت ماسک در منازل شخصی و توزیع به صورت رایگان بین نیازمندان، کمک و سرکشی به خانواده‌های کرونایی، پیگیری روند درمانی آنها و غیره نیز اقداماتی انجام شده است.

 

حسن‌زاده در خصوص ارتباط این کانون فرهنگی با مساجد گفت: در غیر ایام کرونا اعضای این کانون با شرکت در محافل انس با قرآن، برنامه‌های ملی و دینی، جشن های هفته وحدت، شرکت در نمازهای جماعت و برنامه‌های فرهنگی مذهبی حسینیه شهر از ظرفیت مساجد استفاده می‌کردند.

کد خبر 1013044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha