۱۰ دستگاه آسانسور مسکن مهر بروجرد پلمب شد

قنبریان از پلمب ۱۰ دستگاه آسانسور در شهرستان بروجرد خبر دادو افزود: آسانسور مشمول استاندارد اجباری است.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: توسط کارشناسان این اداره کل وضعیت  آسانسورهای مسکن مهر، اماکن عمومی و دولتی سطح استان به صورت مستمر بررسی می شوند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود:در این بازرسی ها 10 دستگاه آسانسور مسکن مهر شهرستان بروجرد به دلیل بی توجهی به مکاتبات و تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، پلمب شد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف استاندارد حفظ ایمنی و سلامت مردم است، افزود: به دلیل بروز حوادث متعدد مربوط به آسانسور، تمام آسانسورهای کششی نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد از فروردین سال ۱۳۸۲ (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری است.

 

قنبریان افزود: در همین راستا مدیران ساختمان و مالکان موظف به اخذ تاییدیه ایمنی آسانسو، قبل از بهره برداری و استفاده از آسانسور می باشند.

 

مدیرکل استاندارد استان لرستان تاکید کرد: اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور صادره توسط اداره کل استاندارد، برای دریافت پایان کار ساختمان الزامی است. این گواهینامه دارای اعتبار یک ساله است و در هر سال پس از بازرسی ادواری و در صورت نداشتن عدم انطباق، مجددا تاییدیه ایمنی آسانسور صادر می شود.

کد خبر 1013052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha