اجرای طرح « سیستم ارجاع برای صندوق بیمه سلامت همگانی» در یزد

دریجانی از اجرای طرح « سیستم ارجاع برای صندوق بیمه سلامت همگانی» در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد دریجانی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: 350 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

وی افزود: بحث بیمه به عنوان یکی از خدمات بیمه سلامت در کشور بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و با توجه به هزینه های بالای بیماری کرونا شاهد حمایت های متعددی از سازمان بیمه سلامت از بیماران بود.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد تصریح کرد: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای بیماری کرونا و همچنین رایگان شدن بیمه سلامت و همچنین حذف آزمون وسع به عنوان اقدامی بود که توسط بیمه سلامت انجام گرفت که این اقدامات گام مثبتی در جهت حمایت از مردم و بیماران بود.

 

دریجانی بیان کرد: ظرفیت ما به گونه ای بود که عمده بیماران در بخش دولتی دانشگاهی بستری بودند که این شرایط خوب دولتمردان برای جمایت از بیماران بود.

 

وی گفت: الان کسی نیست که اگر بستری شود و بیمه نباشد، هزینه های درمانی پرداخت کند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: اقدام جدید ما سیستم ارجاع برای صندوق بیمه سلامت همگانی است که 50 هزار نفر از بیمه شدگان می توانند با استفاده از سیستم ارجاع از خدمات عمومی استفاده کنند و بیماریهای مزمن خود را پیگیری کرده و پرونده سلامت در اختیار پزشک عمومی مطب دار در سطح استان قرار گیرد.

 

دریجانی بیان کرد: در این طرح فرد بیمار می تواند به بیمار متخصص نیز ارجاع پیدا کند و از خدمات تخصصی نیز تحت پوشش بیماه سلامت قرار گیرد.

 

وی افزود: اقدامات میدانی این طرح از اول بهمن ماه انجام خواهد شد و 180 پزشک عمومی مطب دار در سطح استان در این طرح قرار می گیرند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: تعداد افراد تحت پوشش این طرح در سطح استان 16 هزار خانوار است که تمامی اعضای خانواده آنها ویزیت می شوند.

 

دریجانی گفت: ما باید تا پایان سال شناسنامه اولیه سلامت را تکمیل کنیم و پزشکان سلامت بایستی تمامی افراد تحت پوشش خود را ویزیت و پایش کنند.

کد خبر 1013053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha