برگزاری شب خاطره عملیات «کربلای ۵» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

گواهیان از برگزاری شب خاطره عملیات «کربلای ۵» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گران قدر ایران اسلامی به ویژه عملیات شکوهمند «کربلای پنج» گفت: عملیات «کربلای پنج» از بزرگ ‌ترین و تعیین ‌کننده‌ترین عملیات ‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس است که رشادت های رزمندگان و شهدای عزیز در جریان این عملیات در تاریخ دفاع مقدس به یادگار باقی مانده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» با اشاره به اینکه شهدای بسیاری از شهرستان جهرم در راستای این عملیات تقدیم انقلاب و نظام شده است، افزود: یاد و خاطره شهدای این عملیات هرسال در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» گرامی داشته می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری آیین شب خاطره عملیات «کربلای پنج» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، بیان کرد: این مراسم همزمان با گرامی داشت سالروز عملیات «کربلای پنج»، در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

گواهیان با اشاره به برنامه های این آیین، اظهار داشت: در این مراسم با بیان خاطره گویی این عملیات شکوهمند یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه عملیات «کربلای پنج» گرامی داشته می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این آیین، از «مستند خلیل» بر گرفته از زندگی رزمنده دفاع مقدس، «شهید خلیل مطهر‌نیا» که توسط بچه های مسجد در گروه رسانه ای «ماح» تولید شده، رونمایی می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم به زمان برگزاری این آیین اشاره کرد و گفت: این برنامه پنجشنبه 18 دی ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

 

وی با دعوت از بچه های مسجد و شهروندان جهرمی برای شرکت در این محفل معنوی، عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، از شرکت کنندگان در این مراسم تقاضا داریم شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

 

شایان ذکر است، آیین شب خاطره شهدای عملیات «کربلای پنج»، در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» برگزار می شود.

 

 به گزارش شبستان، عملیات کربلای ۵ که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا (س) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد.

 

 این عملیات از جبهه جنوب شلمچه و شرق بصره در منطقه‏ای به وسعت ۱۵۰ کیلومتر مربع، با هدف آزادسازی شلمچه، جزایر و مناطق شرق بصره، انهدام ماشین جنگی عراق، پاسخ دندان ‏شکن به شرارت‏ های دشمن در بمباران مناطق مسکونی، در سه مرحله با ۲۲ لشکر از سه قرارگاه آغاز شد و تا هشت اسفند به مدت 50 روز به طول انجامید.

 

کد خبر 1013075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha