آران و بیدگل به شایستگی به عنوان شهر نمونه قرآنی شناخته شده است

نماینده اعزامی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: شهرستان آران و بیدگل به شایستگی به عنوان شهر نمونه قرآنی شناخته شده است و فعالیت های قرآنی در این شهرستان الگویی برای کشور است.

حجت الاسلام «هادی مهدویان رئوف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه بازدید از مؤسسات قرآنی این شهرستان گفت: شهرستان آران و بیدگل به شایستگی به عنوان شهر نمونه قرآنی شناخته شده است و فعالیت های قرآنی در این شهرستان الگویی برای کشور است.

 

نماینده اعزامی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور افزود: دو مجموعه قرآنی که در سفر یک روزه به  شهرستان آران و بیدگل بازدید شد در برخی موضوعات در سطح کشور حرفی برای گفتن دارند و می توانند الگویی برای سایر موسسات و مراکز قرانی کشور باشند.

 

حجت الاسلام مهدویان رئوف در ادامه اظهار داشت: شهرستان آران و بیدگل هم در موضوع آموزش در حوزه های قرائت و تلاوت، حفظ و مفاهیم و هم به جهت استفاده از ظرفیت مردم نهاد و مردمی اداره کردن مجموعه های قرآنی و به کار گیری خیرین در فعالیت های قرآنی جزو برترهای کشور است.

 

نماینده ویژه رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: موسسات قرآنی آران و بیدگل در حوزه توسعه مجموعه های آموزشی وابسته هم بسیار فعال عمل کرده اند. به عنوان نمونه موسسه مهد قرآن کریم با راه اندازی ۱۳ شعبه با هزینه های مردمی و با استفاده از واقفان قرآنی و مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) با راه اندازی سه شعبه و توسعه فعالیت قرآنی در سطح ملی، در این زمینه بسیار مطلوب  عمل کرده اند.

 

حجت الاسلام مهدویان به ظرفیت بالای قرآنی آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: موسسات قرآنی این شهرستان از لحاظ تنوع برنامه ای و ذو ابعاد بودن فعالیت های قرآنی به ویژه نگاه تربیتی و نگاه رشد انسانی بر پایه قرآنی خیلی خوب عمل کرده اند. 


وی افزود: موسسات قرآنی این شهرستان در فعالیت های نوآورانه در اجرای برنامه های قرآنی و همچون راه اندازی بانک جامع اطلاعات قرآنی تحت وب، تولیدات رسانه ای و فعالیت های خیرخواهانه از جمله اشتغال زایی و کارآفرینی نیروهای قرآنی، کمک به نیازمندان قرانی با تهیه بسته های معیشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی به ویژه در ایام شیوع کرونا فعالیت های فاخری انجام داده اند که قابل تقدیر است./

کد خبر 1013076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha