رونمایی از  ۲۰اثر با موضوع سردار سلیمانی در حوزه هنری مازندران

۲۰اثر از هنرمندان متعهد و انقلابی مازندران با موضوع مکتب سلیمانی به مناسبت سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت با حضور جمع محدودی از مسئولین استانی، هنرمندان تجسمی، فعالان فرهنگی و شاعران در حوزه هنری مازندران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(18دی) در آئین رونمایی از آثار تولیدی هنرمندان متعهد و انقلابی استان مازندران با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه از مهمترین وظایف هنرمندان حراست از قداست هنر و احساس تعهد و تکلیف برای استفاده درست از هنر برای بیان ارزش ها است، بیان کرد:  کار تولید آثار  با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت به میزبانی حوزه هنری مازندران از سه ماه پیش آغاز شده است.

 

رئیس حوزه هنری مازندران افزود: آثار تولیدی با توجه به شرایط خاص کرونایی در فضای مجازی و نیمه حضوری در معرض دید عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حوزه هنری یک نهاد انقلابی است و تلاش دارد با حضور هنرمندان متخصص و متعهد در حیطه هنر انقلاب اسلامی، مفاهیم ارزشمند انقلاب و آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا را با زبان هنر و استفاده از فکر هنرمند متعهد و انقلابی به جامعه عرضه شود، ادامه داد: تاکنون در مناسبت های مختلف همانند مراسم تشییع شهدای غواص، شهدای خان طومان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی، هفته دفاع مقدس، تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ... به همت هنرمندان استان آثار ارزشمندی تولید و منتشر شد.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه آثار هنرمندانی همانند «عبدالحسین جلالی» در رشته خوشنویسی، «نصرت الله نوریان» در رشته نقاشی، « زهرا قاسمی» در رشته تذهیب، «سید مرتضی جعفری» در رشته خوشنویسی، «صادق گنجوی» در رشته نگارگری، «میرعلی مطلبی» در رشته خوشنویسی، «حسین بهرامی» در رشته پوستر، «محمدرضا ولی پور» و «طاها بریمانی» در رشته  موسیقی و تصنیف، تولید سرود سردار دل‌ها توسط گروه انتظار «رهپویان ولایت» به سرپرستی «یوسف یونسی»، «میثم رنجبر» تولید مجموعه شعر شاعران مازندران با عنوان «ملت شهادت»، «امین پورمند » کارگردان نمایش سرباز سردار، «محمدامین رحمانی» در رشته پوستر، «ملیحه مقصودی» در رشته پوستر امروز همزمان با سالروز گرامیداشت شهدای 18دی ساری مرکز مازندران و گرامیداشت یاد و نام سردار سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت در حوزه هنری مازندران رونمایی شد، یادآورشد: همچنین پوستر پویش مردمی «دل نگار » کاری مشترک حوزه هنری مازندران، سازمان فضای مجازی سراج و سازمان رسانه‌ای اوج واحد مازندران رونمایی شد.

وی با بیان اینکه پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی هنرمندان استان برای خلق آثار هنری وارد میدان شدند لذا در یک سال گذشته تلاش‌های بسیاری در این خصوص انجام شده است، گفت: تولید فیلم کوتاه با موضوع شهدای مدافع حرم و فرمانده شهدای مدافع حرم، ارائه استوری موشن و موشن گرافی در ایام سالگرد سردار سلیمانی نیز از دیگر فعالیت های حوزه هنری مازندران با محوریت گرامیداشت سردار سلیمانی بوده است.

 

معصومی گرجی، اذعان کرد: تلاش داریم با کسب مجوزهای لازم برای آثار تولیدی، زمینه انتشار آثار در فضای مجازی و حقیقی با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت و مقاومت بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم کنیم.

 

رئیس حوزه هنری مازندران به همت گروه سرود انتظار با عنوان «رهپویان ولایت» به سرپرستی «یوسف یونسی» برای اجرای سرود های پاتوقی در مرکز مازندران اشاره کرد و افزود: این گروه سرود دانش آموزی در اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در هفت نقطه از شهرستان ساری همخوانی داشتند که مورد اقبال عمومی شهروندان قرار گرفت.

 

کد خبر 1013083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha