تمامی موکب‌ها استان سمنان از حضور روحانی بهره‌مند شوند

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی مردمی بودن را یکی از شاخصه‌های مهم ستاد عتبات عالیات دانست وگفت: باید این امر حفظ و از ایجاد سازوکار اداری برای عتبات عالیات پرهیز شود.:

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خبرگزاری شبستان از استان سمنان ، حجت‌الاسلام «سید محسن حسینی دیباجی» در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان گفت: مردم این استان همواره در انجام کارهای خیرخواهانه پیشتاز هستند.

 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان عنوان چهارم در جمع‌آوری نذورات ستاد عتبات عالیات در کشور را کسب کرده است  اضافه کرد: با توجه به جمعیت کم این استان نسبت به دیگر استان‌ها بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.

 

وی مردمی بودن را یکی از شاخصه‌های مهم ستاد عتبات عالیات دانست وافزود: باید این امر حفظ شود و از ایجاد سازوکار اداری برای عتبات عالیات پرهیز شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی با تأکید بر اینکه طرح ساماندهی موکب‌ها و شناسنامه‌دار شدن آن‌ها باید هر چه سریع‌تر در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد ادامه داد: تمامی موکب‌ها استان سمنان باید از حضور یک روحانی نیز بهره‌مند شوند.

 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: وظیفه مسئولان فرهنگی و روحانیون مواکب این است که افراد را به این محافل جذب کنند زیرا مواکب ظرفیت بسیار مناسبی برای انسان سازی است.

 

«جبار دوست محمدیان» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکنون خدمات بسیار زیادی را در کشور های سوریه و عراق و ... داشته است اظهار داشت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مردم استان سمنان در سال 98 به ستاد عتبات عالیات کمک کرده‌اند.

 

رئیس سازمان عتبات عالیات استان سمنان  با بیان اینکه ۶۰ درصد از تعهد استان سمنان برای جمع‌آوری نذورات ستاد عتبات عالیات محقق شده است اضافه کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا اما امسال استان سمنان موفق شده است جایگاه چهارم کشوری را در جمع‌آوری نذورات به دست آورد.

 

در ادامه «حجت الاسلام خرمیان» گفت: موکب داران باید معتقد به موضوع ولایت باید و روش های موکب داری را به خوبی بلد باشند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان افزود: امروز ارتباط با مواکب استان بسیار زیاد شده و دغدغه این افراد شنیده می شود و برای حل آنها تلاش می شود.

 

این تفاهم نامه در راستای تفاهم نامه کشوری به صورت استانی به امضاء رسید.

کد خبر 1013111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha