نهادینه سازی جایگاه بانوان طلبه در نظام علمی و تصمیم‌گیری ضروری است

حجت الاسلام بهجت پور گفت: نهادینه سازی جایگاه بانوان طلبه در نظام علمی و تصمیم‌گیری امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالکریم بهجت پور» امروز روز پنجشنبه (18 دی) در  نشست تبیین روشنگری در حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) گفت: حوزه های علمیه نقش موثری در راستای تبیین سیره و منش فاطمی در جامعه دارند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه توسعه علمی در حوزه علمیه خواهران امری ضروری است، افزود: باید از ظرفیت علمی و فرهنگی بانوان در عرصه های مختلف به خوبی استفاده شود.

 

وی حوزه‌های علمیه را کانون تربیت انسانی و توسعه فرهنگی دانست و اضافه کرد: نسل آینده  ایران اسلامی باید نسلی آگاه، جریان‌ساز و با شاخصه‌های علمی و مروج نظام جمهوری اسلامی باشند که حوزه علمیه خواهران می تواند نقش موثری در این راستا داشته باشد.

 

این مقام مسئول بر نهادینه سازی جایگاه بانوان طلبه در نظام علمی، مدیریت، تصمیم گیری و کارشناسی تاکید کرد و گفت: این بانوان می توانند نقش تاثیر گذاری در هدایتگری جامعه در بخش های مختلف ایفا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از سخنانش به استقبال بانوان از ادامه تحصیل در حوزه های علمیه خبر داد و بیان کرد: آموزش مهارت های علمی و علمی در حوزه های علمیه باید در دستور کار قرار گیرد تا دانشجویان حوزوی و طلاب علوم دینی بتوانند خود را برای آینده به درستی آماده کنند.

 

حجت الاسلام بهجت پور با تاکید بر اینکه تبیین و روشنگری در جامعه، مطالعه و تحلیل دقیق مسایل روز و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری از مهمترین وظایف حوزه های علمیه است، افزود: طلاب علوم دینی و حوزه های علمیه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

کد خبر 1013120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha