ساختار فعلی بودجه به ضرر استان‌های محروم است

عباسی با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه، ساختار فعلی را به ضرر استان‌های محروم دانست و گفت: شاخص مشخصی برای توزیع بودجه کشور وجود ندارد و هر استانی قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشد از بودجه سهم بیشتری می برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اقبال عباسی» عصر امروز (پنجشنبه 18 دی) در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی خود در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید جعفرزاده سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: شاخص مشخصی برای توزیع بودجه کشور وجود ندارد و هر استانی قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشد از بودجه سهم بیشتری می برد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این روند به ضرر استان‌های کوچک و محروم است و این موضوع خدمات رسانی به مردم این استان ها را با مشکل مواجه می‌کند.

 

عباسی، اختیارات بیشتر استانداران در تخصیص بودجه را خواستار شد و افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد بودجه در اختیار استانداران قرار داده می شود که این سهم ناکافی است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توجه ویژه به این استان در درآمدهای ناشی از آب، تصریح کرد: بخشی از درآمد منابع آب چهارمحال و بختیاری در خدمت توسعه این استان قرار گیرد.

 

عباسی بابیان اینکه این استان ۱۲ درصد آب کشور را تولید می کند، گفت: می طلبد تا بخشی از درآمد این منابع در خدمت توسعه و محرومیت زدایی این استان اختصاص داده شود.

 

وی، تخصیص ناکافی از منابع آب، نرخ بالای بیکاری و نرخ بالای مشارکت اقتصادی از مهمترین چالش های این استان برشمرد و گفت: برای رفع آن باید اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده شود.

 

کد خبر 1013168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha