حنای دموکراسی آمریکایی دیگر رنگی ندارد

آیت الله دژکام گفت: با کشته شدن چهار نفر مقابل پارلمان آمریکا، حنای دموکراسی آمریکایی دیگر رنگی ندارد و حقوق بشر آمریکایی و اقتصاد فلج آمریکایی نیز جلوه واقعی خود را شناسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 19 دی) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: خوشبختانه با رعایت چهارچوب های بهداشتی کرونا در استان فارس، امروز در شیراز نیز توفیق مجدد اقامه نماز پرشکوه جمعه را به دست آورده ایم.

امام جمعه شیراز افزود: حداقل 10 بار در نمازهای یومیه، «اهدنا صراط المستقیم صراط الذین انعمت علیهم» را ذکر می کنیم که این نعمت مهم است و از مهم ترین مسائل زندگی به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: «خدایا ما را به مسیر کسانی هدایت کن که توفیق داده ای دین تو را پیاده کنند» از دیدگاه امام حسن عسکری (ع) نعمت است و دین پیاده کردن در زندگی شخصی ما نیز معنا و نمود دارد.

وی تاکید کرد: هر که مطیع خدا و پیغمبر باشد در گروه آنها قرار می گیرد که نعمت شامل حال آنها می شود و خداوند وی را با پیامبران همنشین خواهد کرد.

تولیت مقدس آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: صدیق اکبر، حضرت علی (ع) است و در طول تاریخ بشر هیچکدام به مقام امیرالمومنین (ع) نرسیده اند.

وی با اشاره به اینکه نباید نعمت ها با یکدیگر اشتباه گرفته شوند، بیان کرد: باید خداخواه باشیم و خداخواهان هستند که شهیدانی همچون شهید سلیمانی، شهید فخری زاده و ... می شوند.

آیت الله دژکام افزود: ایمان به خدا، ولایت محمد (ص) و آل محمد (ص)، تقیه و شناختن حق برادران دینی همگی از دیدگاه امام حسن عسکری (ع) نعمت هستند و برادران دینی نسبت به یکدیگر 36 حق دارند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز جامعه ما بیش از هر چیزی به استفاده از دستورات قرآن در زندگی خود نیاز داریم تا بتوانیم نتایج بهتری حاصل کنیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به ایام فاطمیه گفت: وظیفه ماست که ارادت خود را به حضرت زهرا (س) ابراز کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلمین روز درگذشت شهید فخری زاده را نیز پیش رو داشتیم که در مقابل دشمنان دین جان خود را نیز فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس با شهادت جان باختگان هواپیمای اوکراینی گفت: رهبر معظم انقلاب از تک تک این شهیدان تجلیل کرده اند.

امام جمعه شیراز با اشاره به 19 دی و قیام مردم بصیر قم بیان کرد: این قیام سرآغاز انقلاب اسلامی قرار گرفت و امروز بعد از حدود 42 سال مردم با همه سختی ها و دشمنی کفار با قدرت ایستاده اند و این نهضت را ادامه می دهند.

وی افزود: در آن روزها سه شهر فارس در جلوی خط مقاومت بود که شامل شیراز، کازرون و جهرم بود که حکومت نظامی شد و امروز هم رهبر معظم انقلاب از شجاعت مردم فارس در این زمینه نام می برند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: تمام کردن کار و عمل صالح باید تا روز قیامت تداوم یابد که امروز وظیفه ماست که راه شهدا را ادامه دهیم و مسلما دفاع از حقوق حقه مردم ایران در صحنه بین الملل باید مورد تاکید همگی ما باشد.

وی تصریح کرد: باید عظمت اسلام و انقلاب را به جهان ثابت کنیم تا خون شهدا پایمال نشود و مجلس شورای اسلامی در مورد مسئله برجام اقدامات خوبی انجام داده است و دولت را ملزم بر ادامه غنی سازی 20 درصدی کرده اند.

آیت الله دژکام ادامه داد: ما نیز مسیر محکم گرفتن حق مردم از آمریکای جنایتکار را به شدت حمایت می کنیم و امروز بت بزرگ آمریکا به همت مردان مومن ایرانی شکسته شده است و واقعیت آمریکا در دنیا پیدا شده است.

وی تصریح کرد: با کشته شدن چهار نفر مقابل پارلمان آمریکا، حنای دموکراسی آمریکایی دیگر رنگی ندارد و حقوق بشر آمریکایی و اقتصاد فلج آمریکایی نیز جلوه واقعی خود را شناسانده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: همانطور که نسبت به مسائل بین المللی و ملی باید حساس باشیم باید به مسائل استان و شهر خود نیز حساسیت داشته باشیم و مدیران ما پیگیر حق مردم باشند.

وی تاکید کرد: هر مسئولی در این زمینه تلاش کند را مورد حمایت قرار می دهیم و باید توجه کنیم که فارس همواره در مسائل مختلف پیشرو بوده است و جلسه راهبردی نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل فارس مورد تقدیر است و باید تداوم داشته باشند.

کد خبر 1013218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha