عملیات اجرای ۳ طرح در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان آغاز شد

با حضور وزیر صنعتف معدن و تجارت ۳ طرح صنعتی در مجتمع مس سرچشمه شامل مکانیزاسیون معدن مس سرچشمه، فاز سوم توسعه تغلیظ و پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان اردشیر سعد محمدی در این آئین گفت:  در اجرای پروژه مکانیزاسیون معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان یک سنگ شکن نیمه متحرک به کار می رود که قادر است 7 هزار تن سنگ سولفوری را در ساعت فراوری کند همچنین در این طرح 2 سنگ نیمه متحرک دیگر با ظرفیت های 3 هزار و 500 و 4 هزار تن در ساعت باطله های مس را فرآوری می کنند.

 

 

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: با اجرای این طرح، انتقال سنگ از معدن به وسیله نوار نقاله صورت می گیرد.

 

 

 

وی افزود: پروژه فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم کلنگ زنی شد که قرار است با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان با ظرفیت 330 هزار تن کنسانتره مس و 3800 تن کنسانتره مولیبدن در سال تولید کند و در این طرح هم برای 155 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

 

 

 

سعد محمدی با اشاره به اینکه این طرح در طول مدت 36 ماه به بهره برداری خواهد رسید؛ گفت: اجرای این‌ طرح موجب می شود ظرفیت ۷۰۰ هزار تنی کنسانتره سرچشمه به یک میلیون تن‌ ارتقا یابد.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد:  عملیات احداث پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با ظرفیت 200 هزار تن در سال هم آغاز شد که  اشتغال مستقیم در این طرح 200 نفر و میزان سرمایه گذاری آن هم ۲ هزار ۵۲۰ میلیارد تومان و قرار است این پروژه تا سال 1405 مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

 

کد خبر 1013224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha