آغاز آموزش تفکیک زباله از مبدا برای ۱۰ هزارخانوار آستارایی

معیتی از آغاز اجرای طرح آموزش شهروندی تفکیک زباله از مبدا برای ۱۰ هزار خانوار آستارایی خبر داد.

«جواد معیتی» امروز(جمعه، ۱۹ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: طرح آموزش شهروندی تفکیک زباله از مبدا با هدف حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی، کاهش حجم زباله‌های شهری، اشتغالزایی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد قابل بازیافتی اجرا می شود.

 

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه آموزش شهروندی (درب منازل) طرح تفکیک زباله از مبدا مرحله چهارم آن است که اجراء می‌ شود، افزود: این طرح به صورت مجدد و در راستای بالا بردن سطح کیفی طرح تفکیک زباله از مبدا اجراء می ‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح آموزش شهروندی (درب منازل) در حال حاضر در زون B  در سطح شهر آستارا اجراء می‌شود، افزود: بعد از اتمام زون B در زون های A.C.D.E.F نیز این طرح اجراء می ‌شود.

 

معیتی گفت: در قالب اجرای این طرح مربیان در درب منازل شهروندان حضور یافته و مراحل تفکیک زباله از مبدا را آموزش داده و شهروندان را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دعوت می کنند.

 

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه پنج مربی در این طرح فعالیت می کنند، افزود: در بین ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش این طرح، برای جداسازی زباله های خشک و تر کیسه زباله و بروشورهای آموزشی و ماسک بین خانوارها توزیع می شود.

 

وی تصریح کرد: در قالب اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا ۴۰ هزار ماسک به منظور پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ در بین شهروندان توزیع خواهد شد.

 

معیتی خاطرنشان کرد: طرح آموزش شهروندی تفکیک زباله از مبدا به همت شرکت امیران پاک ایرانیان و مشارکت شهرداری بندر آستارا اجرا می شود.

کد خبر 1013225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha