تسخیرکنندگان کنگره، مردم به ستوه آمده از سیاست های آمریکا هستند

آیت الله فلاحتی آشوب های اخیر در آمریکا را نشانه آغاز افول آمریکا دانست و گفت: تسخیرکنندگان کنگره، مردم به ستوه آمده از سیاست های آمریکا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز( 19 دی) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) به آغاز غنی سازی اورانیوم در تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: تصویب قانون راهبردی آغاز فعالیت های هسته ای، پس از شهادت دکتر فخری زاده توسط مجلس اقدام انقلابی بود.


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هنوز ابعاد و کاربردهای انرژی هسته ای برای مردم ما شناخته شده نیست، افزود: انرژی هسته ای کاربرد فراوانی در حوزه های پزشکی، کشاورزی، انرژی و اقتصادی دارد.


امام جمعه رشت خاطرنشان ساخت: دشمن نمی خواهد ما فناوری هسته ای داشته باشیم تا پیشرفت نکنیم و همیشه وابسته باشیم.


وی افزود: طبق ماده 36 برجام اگر کسی از طرفین از تعهدات تخلف کند، طرف مقابل می تواند مقابله به مثل کند و متاسفانه همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد ما اقدامی نکردیم.


فلاحتی تاکید کرد: قرار بود نشست های برجام برد برد انجام شود که تحقق پیدا نکرد و برای ما برد باخت شکل گرفت.


وی با اشاره به اینکه آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد، اذعان داشت: آمریکا تحریم ها را افزود و ما در مقابل به 90 درصد تعهدات خود عمل کردیم و ضررهای بسیاری متوجه کشور ما شد.


نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به تسخیر کنگره آمریکا از سوی مردم این کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که آمریکا را مهد دموکراسی می دانستند با دیدن تصاویر تسخیر کنگره پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به خود بیایند.


وی یادآور شد: قدرت پوشالی و آبرویی که آمریکا با جنگ و خونریزی کسب کرده بود از بین رفت.


فلاحتی اعلام کرد: دولتمردان آمریکا احمق هستند و توانایی اداره کشور خود را هم ندارند.


وی با بیان اینکه اکثریت تسخیرکنندگان کنگره، مردم به ستوه آمده از سیاست های آمریکا هستند، گفت: جامعه آمریکا از وضعیت کنونی خسته شده است.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: افول آمریکا از چندین سال قبل آغاز شده و دو حزب جمهوری خواه و دموکرات مردم را به ستوه آورده اند.


امام جمعه رشت در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به نگاه آموزه های اسلامی به موضوع شرم و حیا گفت: چشم چرانی زمینه ساز فساد قلب است.


وی اذعان کرد: پوشش نامناسب زنان و دختران بستر گناه چشم چرانی را فراهم می کند.


آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: وجود افرادی که بر خلاف دستور خدا و دین رفتار و پوشش نامناسب دارند برای جامعه اسلامی آفت است.

کد خبر 1013231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha