لزوم حرکت جامعه اسلامی در مسیر معارف اسلامی و فرهنگ فاطمی 

حجت الاسلام رضا سالاری گفت: جامعه اسلامی باید با توجه به معارف اسلامی و فرهنگ فاطمی حرکت کند، چرا که حضرت صاحب الزمان (عج) الگوی خود را حضرت صدیقه طاهره (س) معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام «رضا سالاری» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: رعایت تقوای الهی در زندگی موجب می شود که دنیا و آخرت انسان، آباد شود.



امام جمعه عنبرآباد با تاکید بر لزوم خوشناسی و توجه به آموزه های دینی، تصریح کرد: توجه بیش از حد به مادیات و ظواهر دنیا، موجب غفلت از نفس انسانی شده در نهایت منجر به تنزّل وی به مرحله حیوانیت می شود.



وی ضمن تسلیت رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی، ضمن اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با علمای قم، ابراز کرد: مرحوم علامه مصباح یزدی در علوم مختلفی همچون فقه، تفسیر، فلسفه صاحب نظر بود و عمر پر برکت خود را صرف اعتلای فرهنگ اسلام کرد.



حجت الاسلام سالاری بیان کرد: این عالم وارسته، در دفاع از مبانی دینی، همچون مرحوم علامه طباطبایی و شهید مطهری، جانانه عمل کرد و نماز مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان را می توان تجلیل از خدمات ارزنده ایشان دانست.



خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید با توجه به معارف اسلامی و فرهنگ فاطمی حرکت کند، چرا که حضرت صاحب الزمان (عج) الگوی خود را حضرت صدیقه طاهره (س) معرفی می کند.



وی به سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اشاره کرد و افزود: این سردار شهید به معنای واقعی پیرو ولایت فقیه بود و ولایت فقیه در مکتب شهید سلیمانی، جایگاه ویژه ای دارد که خودِ شهید نیز بر لزوم اطاعت از ولایت فقیه تاکید داشتند.



حجت الاسلام سالاری با اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی و هم رزمانش در عنبرآباد، و لغو این مراسم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: مراسم یادبود شهید سلیمانی و هم رزمانش روز یکشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی برگزار می شود که از آحاد مردم شریف عنبرآباد دعوت می شود.



امام جمعه عنبرآباد با یادآوری اربعین شهید فخری زاده و گرامیداشت یاد و خاطر ایشان، تاکید کرد: دشمن همیشه بیدار است و ما نیز باید به مراتب بیدارتر و هوشیارتر باشیم و باید میراث گرانبهای شهدا را که اطاعت از ولی فقیه و پشت کردن به دشمنان است، حفظ کنیم.



وی در خاتمه از خدمات ارزنده شهرداری و شورای اسلامی شهر دوساری برای نصب سردیس شهید سلیمانی و سایر اقدامات آنها تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1013236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha