لزوم برخورداری از مدیریت جهادی برای توسعه و یکپارچه‌سازی بین‌بخشی

مدیریت جهادی، در نظر گرفتن منافع عمومی و برخورداری از صبر و استقامت از مهم‌ترین اولویت‌ها برای توسعه، یکپارچه‌سازی و هماهنگی بین‌بخشی است و عدم وجود این سه عامل راه توسعه را سخت‌تر و حرکت به سمت تعالی را کندتر شود.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: هماهنگی و یکپارچه سازی در هر اقدامی باعث توسعه و پیشرفت در هر مجموعه ای می شود و عدم همانگی منجر به از هم پاشیدگی و هدر رفت زمان برای همه اجزای آن خواهد شد.

 

امروزه با توسعه فناوری و تنکنولوژی های روزافزون نبود هماهنگی بین بخشی و پاکنده کاری در ادارات و سازمان ها قابل چشم پوشی نیست، زیرا در این عدم هماهنگی تنها و تنها مردم هستند که بیشترین سختی و دشواری را تحمل خواهند کرد.

 

یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی توسعه روز افزون و حرکت به سمت مدینه فاضله از نظر معنوی و علمی است، این مهم زمانی صورت می گیرد که برنامه ریزی ها و چشم اندازها در یک قالب حرکت کنند، اما متاسفانه این مهم در چند سال اخیر کمتر مشاهده شده است.

 

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که همواره شهروندان به ادارت مختلف داشته اند نبود هماهنگی بین بخشی میان آنها است بدین صورت که برای جابه جایی نامه ای از اداره الف به اداره ب ممکن است بیش از یک ماه زمان ببرد و همین موضوع باعث اتلاف و وقت و انرژی بسیاری از شهروندان می شود.

 

تنها یک مدیریت جامع می تواند ادارات را به هم وصل کند

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی الزاماتی دارد اظهار می کند: هماهنگی و یکپارچه سازی میان ادارات وسازمان های مختلف  نیازمند هماهنگی میان مسئولان و مردم است و این یکپارچه سازی زمانی تحقق می یابد که مسئول در جهت منافع مردم حرکت کند.

 

«آیت الله محسن حیدری» بر لزوم وجود مدیریت جامع و لایق به منظور وصل کردن ادارات تاکید می کند و می افزاید: تنها یک مدیریت جامع می تواند ادارات را به هم وصل کند که بتواند از قدرت خود برای ایجاد تعادل بهره مند شود اما هنگامی که مدیریت ضعیف باشد همواره ناهماهنگی ایجاد می شود.

 

وی با بیان اینکه  برخورداری از روحیه صبر و استقامت و همچنین عقلانیت از اجزای مهم یک مدیریت جامع و لایق است اضافه می کند: اگر مدیر صبر و استقامت مطلوبی نداشته باشد قطعا با بروز کوچکترین مشکل از کوره در رفته  و مشکل را به یک معضل لاینحل تبدیل می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موانع ایجاد مدیریت یکپارچه و هماهنگ بین بخشی تصریح می کند: وجود منافع شخصی، حزبی و قومی از مهم ترین موانع ایجاد یک شبکه مدیریت واحد و هماهنگ است و همین منافع باعث می شود در انتخاب مدیران شایسته سالاری مدنظر قرار نگیرد و آسیب این مهم مستقیما متوجه مردم می شود.

 

وی در پایان به عدم هماهنگی در معضل بحران انتقال آب کارون اشاره می کند و ادامه می دهد: نبود شجاعت در میان برخی مدیران باعث می شود که مصالح فردی خود را به مصالح عمومی ترجیح بدهد و این در حالی است که از ضرر اتفاق برای عمومی آگاهی دارد اما با توجه به علاقه فراوان به مدیریت حاضر نیست از حق مردم دفاع کند.

 

ایمان مهم ترین عامل انگیزه برای ایجاد یک مدیریت صحیح است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ایمان را مهم ترین عامل انگیزه برای ایجاد یک مدیریت صحیح می داند و می گوید: اگر شخصی واقعا باور داشته باشد که خداوند ناظر بر اعمال او است هیچ گاه اقدامی بر علیه منافع عمومی انجام نمی دهد.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» اذعان می کند: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری وجدان کاری از مهم ترین اولویت های یک مدیر خوب است، متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی مدیران این وجدان کاری وجود ندارد یا خیلی ضعیف است و همین مهم سبب کاهش بازدهی موفق در برخی ادارات می شود.

 

وی با بیان اینکه توسعه تکنولوژی بهترین فرصت برای یکپارچه سازی و کاهش سردرگمی شهروندان در ارتباط گیری با ادارات است ابراز می کند: شهید سلیمانی یکی از افرادی بود که در جمهوری اسلامی مسئولیت اجرایی برعهده نداشت اما مسئولانه در همه صحنه ها میان مردم حضوری فعال داشت؛ امروزه بیش از پیش نیازمند مدیریتی همچون شهید سلیمانی در جامعه هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بر لزوم گسترش مدیریت جهادی همراه با اخلاص تاکید می کند و می افزاید:  ما بر این اعتقاد داریم که اگر دولت انقلابی شکل بگیرد بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.

 

وی به اشاره آیه اول سوره مطففین یاد آور می شود: کم فروشی تنها در بازار نیست، کم فروشی حتی در وقت و زمانی که برای خدمت به دیگران داریم نیز لحاظ می شود؛ امروزه باید توجه داشته باشم که از هشت ساعت کاری روزانه چه مدت آن مفید است، یا چه مقدار از زمان در کاغذبازی های بی مورد و پاس کاری های اداری تلف می شود.

 

بنابراین مدیریت جهادی، در نظر گرفتن منافع عمومی، برخورداری از صبر و استقامت از مهم ترین اولویت ها برای توسعه، یکپارچه سازی و هماهنگی بین بخشی است، در صورتی که عدم وجود این سه عامل راه توسعه را سخت تر و حرکت به سمت تعالی را کندتر شود.

 

کد خبر 1013297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha