آموزش در فضای مجازی، موجب سردرگمی دانش آموزان و والدین می شود

معلم منطقه عشایری که اخیرا منتخب کشوری جلوه های معلمی در بحران کرونا شده است، گفت: آموزش در فضای مجازی موجب سردرگمی دانش آموزان و والدین می شود.

«زهره قوامی شامیر» معلم آموزشگاه سیار عشایر شهرستان شیروان که اینک در منطقه مراوه تپه مشغول به تدریس حضوری دانش آموزان است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تدریس از طریق فضای مجازی، آموزش مناسبی برای دانش آموزان نیست و دانش آموزان از طریق فضای مجازی اصل موضوع و اهمیت دروس را متوجه نمی شوند و بسیاری از آموزش ها موجب سردرگمی بسیاری از دانش آموزان و والدین شده است.

 

معلم منتخب عشایری کشور با بیان اینکه در این روش تدریس، والدین وقت بسیاری را صرف تحصیل آموزش فرزندان خود می کنند که موجب کلافه شدن آنان هم شده، گفت: تدریس حضوری علاوه بر یادگیری بهتر دانش آموز، موجب سوال و جواب و برطرف شدن نکات آموزشی بسیاری از آنان می شود و حوصله، دقت و انگیزه آنان برای گذراندن بیشتر کتب درسی بیشتر می شود.

 

قوامی شامیر افزود: دانش آموزان عشایری، محروم از گوشی های هوشمند و اینترنت هستند و تعدادی از دانش آموزان پایه دهم که بالای تپه می روند باز هم اینترنت جوب نمی دهد که به عنوان یک قشر از این جامعه بر خود لازم دانستم تا با حضور خود مشکلات تحصیل دانش آموزان که سرمایه های مملکت و آینده هستند، رفع شود تا آنان هم مانند سایر دانش آموزان و گام به گام با آن به جلو پیش روند.

 

وی گفت: دانش آموزان عشایر از استعدادها و پتانسیل های بالایی برخوردارند ولی از هرگونه امکانات خصوصا در این شرایط بحران کرونا محروم هستند که انتظار می رود امکانات تحصیلی لازم برای آنان فراهم شود.

 

معلم نمونه عشایری با توجه به استعداد بالای دانش آموزان عشایر افزود: بسیاری از دانش آموزان در سنین پایین ترک تحصیل و ازدواج می کنند که خواسته مهم و توصیه ام به والدین آنان این است که اجازه دهند فرزندانشان تحصیل را ادامه و گام های پیشرفت را به سوی علم و دانش برداشته تا از جمله ستاره های درخشان علم، تحصیل و پیشرفت و آبادانی مملکت باشند.

 

قوامی شامیر با اشاره به تحصیل دانش آموزان در کانکس گفت: حمل و نقل، جابجایی و هزینه نگهداری کانکس از مهم ترین مشکلات است ولی لذت شیرین آموزش به دانش آموزان محروم این قشر، تمام سختی ها و مشکلات را به فراموشی سپرده است.

 

وی تصریح کرد: بنده با طی کردن مسیر ۳۰۰ کیلومتری از شیروان به همراه شوهر و یک فرزندم همراه با عشایر سیار مدام در حال کوچ و جابجایی هستیم و حقوقمان با سایر معلمان روستاهای مرزی یکسان است.

 

 

کد خبر 1013363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha