اجرای طرح خوانا در ۱۵ مدارس ابتدایی  شهرستان بهشهر

هاشمیان گفت: طرح خوانا برای تمام مقاطع ابتدایی تدوین شده و تاکنون در ۱۵ مدرسه ابتدایی شهرستان بهشهر اجرایی شده است.

»سیده صبورا هاشمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: «طرح خوانا» طرحی تحولی در آموزش دانش آموزان ابتدایی است که علاوه بر پرداختن به دغدغه اساسی موجود که آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، اجرای برنامه های سند تحول بنیادین را هم در دستور کار دارد.

 

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بهشهر افزود:  بسته تحولی خوانا در دوره ابتدایی با توجه به اینکه بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت های چهارگانه زبانی و زندگی، دوران کودکی است، انتخاب شده تاکمک کار دانش آموزان باشد.

 

وی با بیان اینکه هدف بسته تحولی طرح خوانا ارتقا کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی است، خاطر نشان کرد: استقرار کامل تربیت تمام ساحتی در دوره دبستان و بهبود و ارتقای کیفیت در مهارت های زبانی و مهارت های فرازبانی از جمله اهداف این طرح می باشد.

 

 هاشمیان گفت: با اجرای« طرح خوانا» علاوه بر پرداختن به دغدغه اساسی موجود که آموزش مهارت های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی است، میتوان شاهد اجرای یکی از برنامه های سند تحول بنیادین در مدارس نیز بود.

 

وی اضافه کرد: دانشآموزانی که به مهارت های گوش کردن صحیح و درک مطالب شفاهی تسلط کافی داشته باشند و بتوانند از زبان گفتاری خود به خوبی استفاده کنند و مطالب مورد نظر را به نحو احسن بیان می کنند به طور حتم مهارت خواندن را به درستی می آموزند و چگونگی تولید زبان مکتوب و متون نوشتاری آگاهی ذهنی و مهارت عملی می یابند.

 

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بهشهر یادآور شد:  طرح خوانا در شهرستان بهشهر در ۱۵ مدارس ابتدایی و با مشارکت ۱۲۶ آموزگار، ۱۵ مدیر دبستان و ۱۳ معاون اموزشی اجرایی شده است که در همین راستا از ۲۲ آذر کلاسهای کارگاهی توجیهی شروع شده است.

 

کد خبر 1013417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha