ارائه سبد غذایی کمیته امداد به ۱۵۰ کودک زیر ۵ سال در نکا

حسینی گفت: در ۹‌ماهه امسال ۱۵۰ کودک زیر پنج سال تحت حمایت امداد نکا که دچار سوءتغذیه بودند؛ از سبدغذایی این نهاد بهره‌مند شدند.

« رمضان حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: کمک به رفع سوءتغذیه کودکان یک طرح حمایتی کمیته امداد است که بر اساس بسته غذایی پیشنهادی و متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می‌شود.

 

رئیس کمیته امداد نکا افزود: در 9 ماهه سال جاری 87 میلیون تومان برای کمک پیشگیری از سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال و کمک به  مادران باردار در قالب سبد غذایی پرداخت شده است.

 

وی  خاطر نشان کرد: این اعتبار به  150 کودک و 78 مادر باردار به صورت ماهانه پرداخت شده است.

 

حسینی با بیان اینکه ماهانه هزینه کودکان دچار سوء تغذیه به خانوارها اهداء می شود، گفت: این کمک ها در قالب بنکارت به خانواده کودکان مشمول و نیازمند بابت پیشگیری از سوء تغذیه پرداخت میشود.

 

 رئیس کمیته امداد نکا افزود: والدین  کودکان زیر پنج ساله تحت حمایت ، از طریق این بن کارت میتوانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را از  فروشگاههای طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

 

وی یادآور شد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی مد نظر، کودکان بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و کودکان جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

کد خبر 1013453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha