واکنش شخصیت های عراقی به تحریم آمریکا علیه رئیس حشد شعبی

شخصیت های مختلف عراق قرار کردن نام رئیس حشد شعبی در فهرست تحریم های آمریکا را محکوم کردند و این اقدام را بخشی از عملیات کاخ سفید علیه حشد شعبی دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومة، وزارت خزانه داری آمریکا با هدف تضعیف حشد شعبی عراق «فالح فیاض» رئیس حشد شعبی عراق را در فهرست تحریم های خود قرار داد. این اقدام واشنگتن واکنش شدید شخصیت های دینی و سیاسی عراق را در پی داشت.

 

«شیخ همام حمودی» رئیس شورای اعلای اسلامی عراق امروز(شنبه 20 دی 1399) در بیانیه ای اعلام کرد: ما  این تصمیم خزانه داری آمریکا را در قراردادن نام فالح فیاض در فهرست تحریم ها به شدت محکوم می کنیم و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت دولت عراق به شمار می آوریم.

 

حمودی افزود: حشد شعبی یک نهاد تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح است و فیاض یک شخصیت جهادی دولتی و ملی است.

 

وی گفت: تصمیم خزانه داری آمریکا نشانه تعرض دولت این کشور به حشد شعبی است. که پیش از این به ترور فرماندهان پیروزی و بمباران مقرهای حشد شعبی و کشتن دهها نفر از اعضای آن اقدام کرده است.

 

رئیس شورای اعلای اسلامی از دولت عراق خواست تا تصمیم قاطع و محکمی را نسبت به این مسئله اتخاذ کند و تصمیم اخراج نیروهای آمریکا را که در امور این کشور دخالت می کنند، اجرایی کند.

 

در همین حال، «فاضل جابر» نماینده ائتلاف فتح عراق در این باره امروز گفت: سکوت دولت عراق نسبت به قراردادن نام فالح فیاض، رئیس حشد شعبی، در فهرست تحریم آمریکا موضوعی نگران کننده است. زیرا  این اقدام بخشی از عملیات آمریکا برای هدف قرار دادن حشد شعبی است.

 

جابر از دولت عراق خواست تا موضع خود را در مورد این تصمیم ناعادلانه آمریکا در حق مهم‌ترین مسئول دولتی عراقی روشن کند.

 

از سوی دیگر، «بهاء الاعرجی» معاون نخست وزیر پیشین عراق امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: قرار دادن نام فالح فیاض در فهرست تحریم آمریکا هیچ ارزشی ندارد و چیز جدیدی نیست.

 

الاعرجی در صفحه توئیتر خود نوشت: این اقدام برای جذب کردن فیاض به سمت خود در درگیری آمریکا- ایران است.

 

وی افزود: دولت ترامپ بیش از یک سال است که به این مسئله برای ترساندن وی می اندیشد.

کد خبر 1013558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha