کانون فرهنگی بستر توسعه پایدار فرهنگی است

سمیه صادقی مدیر کانون فرهنگی المهدی (عج) اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی بستر توسعه پایدار فرهنگی به شمار می‌روند.

سمیه صادقی مدیر کانون فرهنگی المهدی (عج) روستای وینسار با گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان، اظهار داشت: کانون فرهنگی المهدی (عج) وینسار از سال ۱۳۹۷ با همکاری حجت‌الاسلام رحمان پوریان امام جماعت روستا آقای سید مجتبی حسینی فعال فرهنگی و پروین و مهتاب صادقی از اعضای فعال کانون و جمعی از جوانان فعال در این روستا آغاز به فعالیت کرده است و اکنون فعالیت‌های این کانون به دو سال می‌رسد.

 

وی افزود: این کانون به‌عنوان پایگاه فرهنگی در اختیار عموم روستائیان بوده و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند و نقش موثری در کاهش معضلات و آسیب‌ های اجتماعی داشته است.

 

وی با اشاره  به اینکه بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان و ۵۰ درصد خانم‌های روستا از برنامه‌‌های فرهنگی کانون فرهنگی المهدی(عج) بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: این افراد، در دوره‌های مختلف آموزشی، علمی، ادبی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیارتی، مهارتی و حرفه آموزی و غیره بهره‌مند شده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی المهدی(عج) روستای وینسار اظهار داشت: این کانون فرهنگی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی زیادی را در این روستا اجرا کرده که تعامل با تعاون روستایی و دعوت از سخنران و مشاورین از همدان برای برگزاری کارگاهها و کلاس‌های آموزشی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

 

صادقی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح روخوانی و روانخوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر با مدیریت حجت‌الاسلام رحمانپوریان روحانی مستقر(امام محله)، برگزاری کلاس‌های آموزش مبانی و مباحث حقوقی با حضور و کلای مجرب، برگزاری کلاس‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و قرآنی ویژه بانوان، برگزاری کلاس‌های هدایت تحصیلی و جبرانی با حضور اساتید مجرب و مشارکت اعضاء و حضور آنان در کارگاههای شهرستانی را از دیگر برنامه‌های این کانون برشمرد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اوضاع کرونایی برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره در فضای مجازی و یا با حضور حداقلی و نیز مشارکت فعال در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای کمک مومنانه و دوخت و تهیه اقلام مورد نیاز از قبیل ماسک و لباس ویژه پرستاران و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در فضای مجازی و سرکشی و مساعدت به خانواده‌هایی که از ویروس منحوس کرونا آسیب دیده‌اند اهم فعالیت کانون مذکور است.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مشارکت در پویش ختم قرآن، مشارکت در طرح ملی نور باران، برگزاری کلاس‌های معرفت‌افزایی، برگزاری مسابقات مقاله نویسی و طرح قرآن در خانه و شناخت و معرفی شخصیت قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به ابلاغ دارالقرآن تبلیغات اسلامی قروه با حضور حداقلی و نیز فضای مجازی از اهم فعالیت‌های کانون است.

کد خبر 1013595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha