۵ شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی/هزار و ۳۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

موسوی گفت: در حال حاضر شهرهای آمل، ساری، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در مازندران همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته بر اساس معیار‌های تشخیص احتمالی، ۱۸۳ بیمار تازه مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی شدند که با احتساب این تعداد، شمار بستری شدگان به هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در حال حاضر ۲۸۴ بیمار بدحال هم به دلیل شرایط بالینی نامناسب و با وضعیت حاد تنفسی بر اثر بیماری کروناویروس در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی مازندران، تحت درمان‌های تخصصی قرار داشته و شبانه روز گذشته ۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ (قطعی) نیز در این مراکز فوت کرده اند.
 

 

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار با بهبودی نسبی برای ادامه بقیه مراحل درمانی (قرنطینه خانگی) از بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ترخیص شدند.
 

 

موسوی گفت: در حال حاضر شهر‌ستان های ساری، آمل، نکا، قائمشهر و فریدونکنار در وضعیت قرمز به سر می‌برند و شهر‌های تنکابن و جویبار نیز نیاز به مراقبت بیشتری دارند و بقیه شهرستان های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مردم تحت هیچ شرایطی دورهمی نگیرند، بیان کرد: نظارت‌های بهداشتی در طرح شهید سلیمانی از هفته جاری در مناطق آلودگی بویژه در روستا‌های مازندران افزایش یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: افزایش سرایت پذیری ویروس در سایه عادی انگاری، کاهش استفاده از ماسک و افزایش دورهمی‌ها رخ می‌دهد.

 

 وی بر استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از سرایت ویروس شهروندان از هرگونه دورهمی‌های خانوادگی و حضور در اجتماعات خودداری کنند تا شاهد کاهش ابتلا بیماران کرونایی در استان باشیم.

 

کد خبر 1013655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha