ممنوعیت استفاده از سلاح‌های بادی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست گیلان

اکبری‌پور از ممنوعیت زنده‌گیری و نگهداری پرندگان مهاجر بدون کسب اطلاع و صدور مجوز خبر داد و گفت: هرگونه حمل، انتقال و استفاده از سلاح‌های بادی و تفنگ P.C.P تفریحی و ورزشی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست گیلان ممنوع است.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ممنوعیت حمل، انتقال و استفاده از سلاح‌های بادی 4.5 و 5.5 و تفنگ P.C.P تفریحی و ورزشی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌کنند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان به حضور پرندگان مهاجر و زمستان‌گذرانی آنان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به عدم صدور پروانه شکار در سال 99 برای شکارچیان متاسفانه اخیرا مشاهده شده تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به خرید و استفاده از تفنگ‌های بادی کرده‌اند.

 

اکبری‌پور با تاکید بر اینکه این افراد با تفنگ‌های بادی 4.5 و 5.5 و P.C.P با قدرت کمتر از 40 ژول جهت شکار پرندگان مهاجر مبادرت می‌ورزند افزود: این ادوات صرفا با مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت استفاده در باشگاه‌های تیراندازی ورزشی با هماهنگی حراست سازمان ورزش و جوانان است.

 

وی حمل، استفاده و به همراه داشتن این سلاح‌ و ورود آن به داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان اعم از تالاب‌ها و مناطق ساحلی را به هر عنوان که باشد تخلف خواند و اذعان کرد: در صورت حمل و به همراه داشتن تفنگ‌های بادی 4.5 و 5.5 و P.C.P با افراد خاطی برخورد و ادوات آنان نیز توقیف خواهد شد.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به اینکه زنده‌گیری و نگهداری پرندگان مهاجر به هر دلیل بدون اطلاع و کسب مجوز از محیط زیست استان غیرمجاز است ابراز داشت: علاقمندان به حیات وحش جهت کمک به درمان و تیمار پرندگان آسیب‌دیده و ناتوان برای پرواز حتما باید ضمن اطلاع‌رسانی و هماهنگی با اداره کل محیط زیست اقدام به این کار کنند.

 

اکبری‌پور خودداری از هرگونه نگهداری حیات وحش در منازل مسکونی یا سایر مکان‌های شخصی بدون اخذ مجوز را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کنترل، رصد و پایش مناطق تحت امر محیط زیست توسط محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تشدید شده است و از همه طبیعت‌دوستان هم انتظار داریم در راستای صیانت از موهبت‌های الهی مشارکت فعال داشته باشند. 

کد خبر 1013749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha