کاهش ۶۰ درصدی آمار فوتی های کرونایی در پرتو طرح شهید سلیمانی 

اصغر مکارم گفت: فوتی های ناشی از کرونا با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه جنوب کرمان ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «اصغر مکارم» گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شاهد کاهش 40 درصدی موارد بستری و 38 درصدی موارد مبتلا به ویروس کرونا بوده ایم.




رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذر سال جاری بود و تعداد 383 تست تشخیص سریع کووید 19، حمایت مالی و کالایی از 8 هزار و 213 خانواده آسیب پذیر، رهگیری 4 هزار و 798 نفر از افراد در معرض تماس با بیمار کرونا، مراقبت از یکصد و 12 نفر در منزل و ارجاع 458 نفر به مراکز منتخب انجام شده است.




وی خاطرنشان کرد: در این طرح تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی فعالیت کرده و تعداد تیم های حمایتی را 396 عدد، تیم های مراقبتی رهگیری را 572 عدد، تیم های مراقبتی درمنزل را 15عدد و تیم های نظارتی را 133 تیم اعلام کرد.




مکارم از چهار هزار و 737 بازدید مشترک تیم های فعال در طرح شهید سلیمانی با سایر سازمان ها در منطقه جنوب کرمان خبر داد و افزود: در این بازدیدها گندزدایی و ضدعفونی 303 منزل، پلمپ 130 واحد و 6 هزار و 366 اخطاریه انجام شد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، طرح سپهبد شهید سلیمانی را در منطقه جنوب کرمان موفقیت‌آمیز برشمرد و از زحمات بسیج و سایر دستگاه های فعال در این طرح تشکر کرد.


گفتنی است؛ دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را تحت پوشش دارد و این منطقه یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

کد خبر 1013803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha