برگزاری محفل انس با قرآن کریم در کانون «الزهرا (س)»

حضوری گفت: محفل انس با قرآن کریم به همت کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س) برگزار شد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی محفل انس با قرآن کریم در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» به اجرا در آمد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با اشاره به آیه قرآن کریم که «یاد خدا آرام بخش دلهاست»، افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ تلاوت و تدبر در قرآن در بین مردم باب شود و راه رسیدن به این فرهنگ، عادت کردن به قرآن‌خوانی است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در زمینه فرهنگ سازی و توجه به قرآن کریم برنامه هایی داشته است، بیان کرد: از جمله این برنامه ها برگزاری محفل های انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری دوره های مختلف حفظ قرآن و... بوده است.

 

حضوری با اشاره به اینکه این محفل انس با قرآن با حضور نمازگزاران و بچه های مسجد انجام شده است، عنوان کرد: این برنامه همزمان با نماز مغرب و عشا به اجرا در آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این مسجد هر شب برنامه تلاوت قرآن کریم انجام می شود، خاطرنشان کرد: در این برنامه که پس از اقامه نماز عشا انجام می شود یک صفحه از قرآن کریم تلاوت و ترجمه آن نیز خوانده می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» به لزوم توجه به فرهنگ سازی ترویج قرآن کریم، تصریح کرد: اهتمام و توجه به برنامه‌های قرآنی باید اولویت فعالیت‌های فرهنگی به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه زندگی سعادتمند در گرو توجه به دستورات قرآن کریم و همچنین پرداختن به موضوعات قرآنی است، تاکید کرد: باید با تمام توان در این زمینه تلاش کرده و در گسترش معارف اسلامی و دینی بکوشیم.

 

حضوری در پایان عنوان کرد: نشر فرهنگ قرآنی ضامن سلامت روح و روان جامعه در برابر همه آفات و راهکار مقابله با فرهنگ بیگانه است.

 

به گزارش شبستان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در قالب رواق «نور» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

کد خبر 1013825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha