شناسایی ۴ مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور/در بحث کرونا محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را از رهبری دیدیم

نمکی با بیان اینکه در بحث کرونا محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را از مقام معظم رهبری دیدیم، گفت: معظم له در بخش حمایت، هدایت و رعایت توصیه‌ها و اقداماتی را دنبال کردند. که الحق والانصاف کمک ایشان در روند کار پزشکی بسیار حایز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سعید نمکی» امروز(21دی) در نشست با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران و «احمدحسین زادگان» استاندار دیارعلویان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی و عملیاتی تیم درمان کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار گرد: متاسفانه تاکنون چهار مورد بیماری کرونای انگلیسی در کشور مشاهده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ابتدا تست این بیماران منفی شد ولی بعد از گذشت مدتی، مثبت اعلام شد.

 

وی با تاکید براینکه باید خیلی مراقب باشیم و دچار سهل انگاری نشویم و به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، گفت: همه افرادی که از خارج از کشور وارد ایران می شوند بعد از رصد ها اگر تست آنها منفی هم باشد باید در خانه بمانند و اگر هم مثبت شد باید قرنطینه شوند. الان دیگر نام ویروس انگلیسی خطاب نمی شود بلکه ویروس اروپایی نامبرده می شود.

 

نمکی به برخورداری کشور تجهیزات و سیستم هوشمند در حوزه تشخیص اشاره کرد و افزود:  بسیاری از کشورهای همسایه از این امکانات و تکنولوژی  برخوردار نیستند و از ایران اسلامی کمک می خواهند.

 

وی از ایران اسلامی به عنوان کشوری آرام در منطقه یاد کرد و گفت: متاسفانه بیماری کرونا به اقتصاد جهان ضربه سختی زده است ولی در ایران به همت کادر درمان و سلامت دارای رشد اقتصادی هستیم.

 

نمکی اظهار کرد: هم اکنون متوسط میانگین تخت بیماری در ایران ۱.۶ در هر هزار نفر می باشد ولی در کشوری مثل فرانسه ۷.۷ می باشد و اینکه ما در بدترین شرایط تحریم هستیم. میزان پرستار هم یک سوم کشور های اروپایی می باشد.‌ مخصوصا در این مدت که حتی نمی توانیم یک قرص جابجا کنیم.‌ولی با این حال ما خوب عمل کردیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت  با بیان اینکه در بحث کرونا  محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را از مقام معظم رهبری دیدیم، افزود: معظم له در سه بخش حمایت، هدایت و رعایت مجموعه توصیه‌ها و اقداماتی را دنبال کردند که الحق والانصاف کمک ایشان در روند کار پزشکی بسیار حایز اهمیت بوده است.

 

کد خبر 1013855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha