املاک وقفی به صورت رسمی و کارشناسی قیمت گذاری می شوند

حجت الاسلام مجیدی گفت: هیئتی متشکل از روسای ادارات تحقیق، حقوقی، ثبتی و حراست در استان موظف به قیمت ‌گذاری بر املاک وقفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در بیست وسومین جلسه کمیسیون املاک استان که امروز (یکشنبه 21 دی) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: بیش از یک سال است که این جلسه برگزار می شود و این امید وجود دارد که جلسات کمیسیون املاک در مسیر تعیین تکلیف املاک وقفی موثر واقع شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: بازدید میدانی اعضای کمیسیون از موقوفات استان به ویژه در شهرستان های بوئین زهرا و قزوین و مراجعه به مشاوران املاک و استعلام قیمت صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: در بحث قیمت‌گذاری هیئتی متشکل از روسای ادارات تحقیق، حقوقی، ثبتی و حراست و بازرسی استان موظف به نظارت بر تهیه کار و قیمت ‌های تعیین شده توسط کارشناسان رسمی و قیمت ‌گذاری بر املاک وقفی شدند.

 

در ادامه رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین 12 هزار و 125 رقبه متصرفی منفعتی داریم که از این تعداد 100 رقبه معادل 6 درصد از این رقبات استان به صورت عرصه و اعیان و موقوفه با کاربری های مسکونی، آموزشی، تجاری و اداری هستند.

 

«حسن تقی پور» خاطر نشان کرد: 7 هزار و 125 رقبه هم معادل 60 درصد به صورت اراضی کشاورزی و 4 هزار رقبه معادل 30 درصد به صورت اراضی مسکونی هستند و 500 رقبه به صورت اراضی تجاری هستند که چهار درصد را شامل می ‌شود.

 

کد خبر 1013903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha