اثری که کلکسیونی با محوریتِ مقاومت و شهید سلیمانی است

بهمن نامورمطلق دربازدید از کارگاه نقاشی«در رثای سیمرغ تجلی»گفت:ما چنین آثاری را بااین ابعادوسیع وبا این همه مضامین دریکجا،ازجمله مضامین حماسی، درام ومقاومت تا به حال نداشته‌ایم.ما در واقع اینجا یک نوع کلکسیونی ازحوادث بعد از انقلاب تا الان راداریم.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، «بهمن نامورمطلق»، رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان، از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» که به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برپا شده، روز شنبه 20 دی‌ماه 1399 بازدید کرد. در این بازدید علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر نیز حضور داشت و توضیحاتی درباره این کارگاه توسط حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، ارائه شد.

 در این بازدید، «بهمن نامورمطلق» با تکیه بر اهمیت این اثر معاصر گفت: این کاری بی‌نظیر از یک نقاش و استاد انقلابی است. باید از هنرمندش، استاد حبیب‌الله صادقی تشکر کرد و همچنین از فرهنگستان هنر که این امکان را فراهم کرد. شاید بشود گفت، ما چنین کاری را با این ابعاد وسیع و با این همه مضامین در یکجا، از جمله مضامین حماسی، درام و مقاومت تا به حال نداشته‌ایم. ما در واقع اینجا یک نوع کلکسیونی از حوادث بعد از انقلاب تا به الان داریم. کلکسیونی با محوریتِ مقاومت و با محوریتِ شهید سلیمانی. این اثر، به‌خوبی معلوم می‌کند که ما چقدر هم زجر کشیده‌ایم و هم مقاومت کردیم و توانسته‌ایم، شخصیت‌های بزرگواری را در این دوره پرورش دهیم تا در مقابل استکبار و وابستگانش در منطقه، همچون داعش ایستادگی کنیم».

 رییس دانشگاه فرشچیان همچنین افزود: این اثر به‌خوبی نشان می‌دهد که اگر این حماسه‌سازان ایرانی نبودند، چه بسا منطقه دچار آشوبی بزرگ می‌شد. آشوبی که داعش در منطقه شروع کرده بود و ادعاهای زیادی هم داشت. خوشبختانه هم دوران زندگی این شهید پربرکت بود و ما شاهد بودیم که چقدر مقاومت کرد و چقدر موجب دفع بلایا شد و هم شهادت ایشان. در زمان شهادت این سردار، بزرگترین مراسم‌ها برگزار شد و با برکت خونشان، همة مردم برای عزاداری وی دور هم جمع شدند. شکست ترامپ و استکبار جهانی در اینجا، به عیان به نمایش گذاشته شد و خوشبختانه، ما آخر و عاقبتِ مسبب شهادت ایشان را دیدیم. زمانی شد که همة جهانیان، از جمله سازمان‌هایی که همیشه حامی و همراه آمریکا بودند، این کشور را محکوم کردند. کشوری که ما امروز می‌بینیم به چه فلاکتی افتاده است. به نظر من، بخاطر خون این شهید است که امروزه، فلاکت این فرد و آن سیستم را شاهد باشیم. فلاکتی که در تاریخ سابقه نداشته است. چنین بی‌حرمتی در داخل خود آمریکا، نسبت به رییس‌جمهورهای سابق این کشور و نسبت به کنگره بی‌سابقه است. بنظر من این حاصل برکتِ خون شهدا و بویژه سردار سلیمانی بوده است.

 کارگاه «در رثای سیمرغ تجلی» به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی از 16 دی‌ماه در موسسه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر آغاز به کار کرد؛ تا پایان هفته جاری تمدید شده است.

 

 

کد خبر 1013912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha