توجه ویژه مرکز نیکوکاری سیدالشهدا به اشتغال‌ زنان سرپرست خانوار

جهانگیری از توجه ویژه‌ مرکز نیکوکاری سیدالشهدا به اشتغال‌ زنان سرپرست خانوار خبرداد و گفت: یکی از افتخارات این مرکز این است که با ایجاد کارگاه‌های تولیدی پوشاک و صنایع‌دستی، اقدامات مؤثری در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانوار انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مرکز نیکوکاری سیدالشهدا (ع) از سال 1396 با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با مدیریت منصور جهانگیری که سابقه 15 ساله فعالیت در حوزه‌های اجتماعی و ارتباط با خیرین داشته است به‌منظور خدمت‌رسانی به نیازمندان در محله درخت سبز راه‌اندازی شد.

 

این مرکز علی رغم اینکه در شروع فعالیت در فضای محدود 12 متری آغاز به کار کرد، اما اکنون دارای فضای اداری و کارگاهی بیش از 200 متر است و با هشت پرسنل و حمایت از بیش از 700 خانوار نیازمند با بعد جمعیتی 3000 نفر خدمت‌رسانی می کند.

 

« جهانگیری»، رئیس مرکز نیکوکاری سیدالشهدا (ع) گفت: برخی از فعالیت‌های ین مرکز برای اولین بار در سطح شهرستان بندرعباس و یا استان هرمزگان انجام شده است ازجمله برگزاری جشن لبخند رمضان و جشن کریمانه که منتج به تأمین 42 دستگاه لوازم سرمایشی، اهدای 80 سری جهیزیه زوج‌های جوان و همچنین جذب 150 حامی برای ایتام و محسنین شد.

 

جهانگیری با اشاره به توجه ویژه‌ این مرکز نیکوکاری به اشتغال‌ خانواده‌های تحت پوشش و بخصوص زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد: یکی از افتخارات مرکز نیکوکاری سیدالشهدا(ع) این است که با ایجاد کارگاه‌های تولیدی پوشاک و صنایع‌دستی همچنین تهیه چرخ به‌صورت انفرادی و تأمین مواد اولیه در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی بومی محلی اقدامات مؤثری در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان داشته است.

 

وی افزود: فعالیت بخش اشتغال مرکز نیکوکاری با مجوز رسمی از سال 1397 با تولید صنایع‌دستی، لباس سنتی آغاز شد و اکنون تعداد 15 نفر از زنان سرپرست خانوار در دو شیفت کاری مشغول فعالیت می‌باشند.

 

رئیس مرکز نیکوکاری سیدالشهدا(ع) بندرعباس هدف از راه اندازی این مرکز را خدمات‌رسانی به محرومین و نیازمندان دانست و ضمن دعوت از مسئولین استانی برای بازدید از این مرکز، خواستار حمایت آنان و همچنین خیرین و مردم نوع‌دوست از این مرکز شد.

 

وی در پایان گفت: عموم مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با کد دستوری *8877*8720# واریز کنند.

 

گفتنی است؛ مرکز نیکوکاری سیدالشهدا(ع) در بندرعباس، محله درخت سبز، جنب مسجد صاحب الزمان(عج) واقع شده است.

 

 

کد خبر 1013930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha