آیت‌الله مصباح یزدی به تبیین جایگاه ولایت فقیه در دانشگاه‌ها توجه دقیقی داشتند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در مراکز علمی به خصوص در محیط‌های دانشگاهی به تبیین جایگاه ولایت فقیه بسیار نگاه دقیقی داشتند که این سرمایه باید در دانشگاه‌ها پاس داشته شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی» امروز در مراسم بزرگداشت و تجلیل از خدمات و برکات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره)، که به همت نهاد نمایندگی در دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار شد، گفت: به طور قطع با از دست دادن شخصیتی مثل آیت‌الله مصباح یزدی ضایعه‌ای است که جایگاه خالی ایشان به این راحتی پر نمی شود؛ اما عمر پربرکت ایشان حکایت از آثار وجودی پربرکتی است که در مجموعه‌های علمی کشور اعم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تاثیرگذاری مستمر خواهد داشت.

وی افزود: در سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی در محیط‌های دانشگاه جریانات مختلفی شکل گرفته بود و در تلاش برای تسخیر افکار دانشجویان بودند که با تبین نظرات و نگاه آیت‌الله مصباح یزدی درباره بحث‌های فلسفی مطرح آن روز و مشخص کردن نگاه اسلام برای دانشجویان بسیار راهگشا بود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: نسل ما که در محیط‌های دانشگاهی به عنوان دانشجو حضور داشتیم این نوشته‌ها و مکتوبات و نظرات ایشان را به یاد دارند؛ نظرات ایشان در محیط های دانشگاهی جایگاه و اثرگذاری ویژه داشتند، میراث باقی مانده از آیت الله مصباح یزدی علاوه بر میراث مکتوبی که به آن اشاره کردند میراث منظمی است که شاگردان ایشان به عنوان سرمایه گرانقدر حفظ کردند.

غلامی با بیان اینکه نگاه ایشان به بنیان‌گذاری مراکز پژوهشی و علمی قابل توجه است، عنوان کرد: ایشان مراکز علمی و پژوهشی بنیان‌گذاری کردند که در آن مراکز شاگردان، استادان و محققانی به تبین نگاه علمی از اسلام می‌پرداختند که جایگاه خاصی به این عالم علمی در دنیا داده بود.

وی با بیان اینکه زحمات و اثرگذاری وجودی ایشان در مباحث فرهنگی زیاد بود، اظهار کرد: در مراکز علمی به خصوص در محیط‌های دانشگاهی به مباحث علمی در زمینه ولایت‌مداری و تبین جایگاه ولایت فقیه در محیط‌های فکری ما بسیار نگاه دقیقی داشتند که این سرمایه هم باید در دانشگاه‌ها پاس داشته شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما سرمایه بزرگی را از دست دادیم که برای نبود آن احساس خسران داریم، خاطرنشان کرد: علمایی مثل ایشان در برهه‌های مختلف چراغی برای روشن کردن بخش‌های نادیده و کمتر توجه شده در علوم اسلامی را فراهم کرده بوده است، از خداوند بخواهیم که جوانان این کشور مسیر چنین علمای بزرگ و دانشمدانی را با عنایت به مسیر اسلام عزیز طی کنند که بتوانیم جایگاه حقوقی ایشان را از طریق حفظ نگاه و دستاوردهای عملی ایشان قدر بدانیم.

کد خبر 1013968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha