نمایشگاه مجازی کتاب گامی برای ورود ناشران به فضای مجازی است

عبیدالله رستمی اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب زمینه‌ساز ورود ناشران به فضای مجازی برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن برای رونق حوزه کتاب و کتابخوانی است.

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت حضوری وجود ندارد برهمین اساس برگزاری نمایشگاه کتاب به شکل مجازی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شده نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه امسال برپا شود.

 

وی  با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی حاکم در کشور برگزاری نمایشگاه مانند سال‌های قبل عملا امکان‌پذیر نیست، افزود: در راستای حفاظت از جان ناشران و مردم باید تلاش کنیم همگام با ستاد ملی مقابله با کرونا قدم برداریم تا با این فاصله‌های اجتماعی و تغییر مسیر برنامه‌های فرهنگی و هنری بر کرونا پیروز شویم. 

 

وی یادآور شد: فضای مجازی مکانات و فرصت‌هایی دارد که اگر بتوانیم به صورت درست و کامل از آن استفاده کنیم می‌توانیم در این شرایط یک نگاه خلاقانه به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم تا به رونق آن منجر شود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را فرصتی می‌دانم که می‌تواند جوابگوی نیاز مردم برای دسترسی به تازه‌های نشر و ناشران از سوی دیگر باشد.

 

رستمی درباره ضرورت ورود اهالی نشر به فضای مجازی اضافه کرد: به لطف فضای مجازی ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم بیشترین ارتباط را با مخاطبان خود در فضای مجازی برقرار کنیم؛ از ایده کتاب صوتی، معرفی، رونمایی، نقد و بررسی کتاب‌ها و کارهای جذاب بسیاری در ارتباط با مخاطب خود بهره بگیریم.

 

وی با طرح این موضوع که ناشران باید درباره معرفی و تبلیغ کتاب‌های خود از فضای مجازی بهره ببرند، گفت: با توجه به گران بودن کاغذ و سایر مواد اولیه، فضای مجازی می‌تواند در کمترین ثانیه با فشرده کردن زمان و مکان، ارتباط سریع و بی‌واسطه و ارزان‌تری با مخاطب بگیرد و کتاب به شکل گسترده در جامعه معرفی شود.

 

رستمی اضافه کرد: ورود ناشران و نویسندگان به فضای مجازی می‌تواند اتفاق‌های خوبی در صنعت نشر رقم بزند و نمایشگاه مجازی کتاب گام خوبی برای حرکت در این مسیر است تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن استفاده شود.

 

کد خبر 1013993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha