برنامه‌ریزی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در وحدت حوزه و دانشگاه اثرات زیادی داشت

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: بسیاری از تلاش‌ها که در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته ریشه در برنامه‌ریزی‌های شخصیت عزیز آیت‌الله مصباح یزدی دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» امروز در مراسم بزرگداشت و تجلیل از خدمات و برکات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره)، که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند علما چراغ‌های روی زمین و وارث من و پیامبران هستند.

وی افزود: بسیاری از تلاش‌ها که در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته ریشه در برنامه‌ریزی‌های شخصیت عزیز آیت‌الله مصباح یزدی دارد؛ در این زمینه علامه یزدی در قالب سخنرانی و کتاب آثار فراوانی دارد.

 رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها ادامه داد: بیش از ۱۰۰ کتاب و تالیف در عناوین فلسفی، معرفتی، تفسیری و سایر علوم اسلامی ذخیره گرانقدری از ایشان برای ما باقی گذاشته است.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به برکاتی مثل موسسه آموزش امام خمینی(ره) و طرح ولایت که توسط آیت‌الله مصباح یزدی بنیان‌گذاری شده است، ابراز کرد: با فقدان علما حیات آنها ادامه پیدا می‌کند زیرا آثار آنها به عنوان باقیات صالحات در نزد ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه اهتمام آیت‌الله مصباح یزدی را نسبت به مسائل روز باید قدر بدانیم، اظهار کرد: ایشان با وجود جایگاه فاخر علمی در حوزه علمیه وقتی احساس می کنند انقلاب اسلامی نیاز به صیانت دارد هیچ گاه از حمایت خود کوتاهی نمی‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به بصیرت ستودنی آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: همواره در کنار رهبر معظم انقلاب و امام راحل بودن ایشان ستودنی و الگوی ویژه است.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی در دفاع مستدل از اندیشه‌‌های انقلاب اسلامی داشتند پرچمی را بر دوش داشتند که ما وظیفه داریم نگذاریم بر زمین قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فضای آموزش عالی باید به اهمیت فعالیت‌های ایشان اشاره کنیم؛ ایشان در ارتقای علوم انسانی در دانشگاه‌ها زحمات ستودنی داشتند که قابل تقدیر است، همچنین طرحی به نام طرح ولایت داشتند که باید با قدرت ادامه یابد.

 

 

کد خبر 1014048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha