واکنش حماس به ساخت شهرک‌های جدید یهودی‌نشین

جنبش مقاومت فلسطین حماس می گوید تصویب اسرائیل برای ساخت نزدیک به ۵۰۰۰ واحد شهرک نشین در کرانه باختری نقض گستاخانه قوانین بین المللی و نتیجه معاملات عادی سازی رژیم های عربی و تل آویو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، جنبش مقاومت فلسطین حماس می گوید تصویب اسرائیل برای ساخت نزدیک به 5000 واحد شهرک نشین در کرانه باختری نقض گستاخانه قوانین بین المللی و نتیجه معاملات عادی سازی رژیم های عربی و تل آویو است.

 

روز شنبه حزم قاسم سخنگوی حماس ، در بیانیه ای طرح جدید اسرائیل برای ساخت واحدهای مستقر در کرانه باختری را محکوم کرد و این اقدام را نتیجه اقدام امارات و بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی توصیف کرد.

 

اسرائیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساخت 4948 واحد اسکان در اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری را تصویب کرد.

 

قاسم گفت حماس بارها در مورد توافق نامه های عادی سازی هشدار داده و تاكید كرده است كه چنین معامله هایی موجب تشویق رژیم صهیونیستی برای ارتكاب جنایات بیشتر علیه فلسطینیان خواهد شد.

 

وی گفت: جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان به اشکال مختلف ادامه خواهد یافت و ساخت و ساز شهرک فقط یکی از انواع تجاوزات به فلسطین و مردم آن است.

 

قاسم گفت: مجوز اخیر اسرائیل ادعای امارات و بحرین مبنی بر معاملات عادی آنها با تل آویو را به توقف گسترش شهرک سازی اسرائیل منتفی کرد.

 

امارات پس از آنكه قرارداد خود را با رژیم اسرائیل منعقد كرد ، به دروغ ادعا كرد كه تل آویو در عوض برنامه های الحاق سرزمینهای اشغالی فلسطین را متوقف خواهد كرد. اندکی بعد ، تل آویو این ادعا را رد کرد.

 

روز جمعه ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و اسپانیا نیز در بیانیه مشترکی ساخت شهرک های یهودی نشین جدید را از سوی صهیونیستها محكوم كردند و تاكید كردند كه این اقدام ناقض قوانین بین المللی است.

 

کد خبر 1014132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha