نیازمند توسعه موقوفات قرآنی در استان زنجان هستیم

حجت‎الاسلام کرمی با اشاره به پایین بودن درآمد موقوفات قرآنی در استان زنجان بر ضرورت مشارکت خیرین و واقفین در توسعه موقوفات قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان 2 هزار و 800 موقوفه وجود دارد.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه موقوفات براساس نیات وقف کنندگان متفاوت است، ادامه داد: بیشتر موقوفات استان زنجان مربوط به عزاداری ائمه معصومین(ع) بالاخص امام حسین(ع) است.

 

وی با یادآوری اینکه تنها 2 درصد از موقوفات استان زنجان به حوزه کتاب مربوط می شود، ادامه داد: نیت واقفین مربوط به کتاب در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین خرید کتاب‌های دینی برای مساجد و بقاع متبرکه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به موقوفات مربوط به قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: مجموع درآمد موقوفات قرآنی استان در سال 3 میلیون تومان است.

 

این مقام مسئول با تاکید براینکه میزان ناچیری از موقوفات استان در حوزه قرآنی است، گفت: با این وجود استان در تربیت و پرورش قاریان و حافظان برجسته قرآنی موفق عمل کرده است.

 

به گفته حجت الاسلام کرمی، توسعه و ترویج آموزه‌های قرآنی از عوامل مهم حفظ جامعه از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه وقف قرآنی باید با مشاوره‌های کارشناسان در اولویت نیت واقفان خیراندیش قرار گیرد، ادامه داد: از جمله مهمترین عوامل بهبود سهم موقوفات قرآنی در استان، استفاده از ظرفیت رسانه‌هاست که نباید از این ظرفیت غافل شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر ضرورت توجه بیشتر واقفان در موضوع وقف قرآنی تاکید کرد و گفت: باید در تشویق افراد به وقف در این حوزه، فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی برترین راهکار دفع سموم فرهنگی است، گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی و مباحث مربوط به این کتاب آسمانی نیازمند توسعه موقوفات قرآنی در کشور هستیم و به نظر می‌رسد .

 

کد خبر 1014156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha