۲ اثر از نوش آباد، برگزیده پویش کتابخوانی «نامه به نویسنده» شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: دو دانش آموز نوش آبادی به عنوان برگزیده نخستین پویش ملی کتاب‌خوانی در قالب «نامه به نویسنده» معرفی شدند.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: دو دانش آموز عضو کانون توسعه فرهنگی کودکان شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در نخستین پویش ملی کتاب‌خوانی در قالب «نامه به نویسنده» برگزیده ملی شدند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان، ترویج فرهنگ کتاب ‌خوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به نقد و گفت ‌و گو پیرامون کتاب‌ توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌ خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دفتر یونیسف برگزار شد.

 

ضابطی بیان داشت: در مرحله نهایی این پویش که با داوری ۴۴۷ نامه برگزار شد، اثر «مینا کاوه نوش‌آبادی» در گروه دانش آموزان دوره ابتدایی و اثر «سید محمد امین قریشی» در گروه دانش آموزان دوره متوسطه موفق به کسب رتبه برتر این جشنواره ملی شد.

 

دبیر انجمن کتابخوانی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این پویش از شرکت ‌کنندگان خواسته شده بود به نویسندگانی که کتاب ‌های آن ها را خوانده‌اند نامه بنویسند.

 

به گفته ضابطی، برای داوری نامه‌ها شاخص ‌هایی همچون خلاقیت، اصالت، رعایت اصول نگارش، تناسب گروه سنی با کتاب خوانده شده، دارا بودن زبان و نگاه کودکانه و نوجوانانه، توانایی ارتباط با مخاطب و شروع و پایان مناسب در نظر گرفته شده است./                                                     

کد خبر 1014175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha