دستورالعمل بازگشایی مدارس شهرستان جهرم از ابتدای بهمن‌ماه اعلام شد

نیک فر دستورالعمل بازگشایی مدارس شهرستان جهرم از ابتدای بهمن‌ماه را اعلام کرد.

«مهدی نیک‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به تصمیمات جدید ستاد کرونای کشور و استان در خصوص شروع به فعالیت حضوری مدارس دستورالعمل زیر به مدارس ابلاغ شده است.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم افزود: با توجه به وضعیت زرد شهرستان، کلاس‌های پایه‌های «اول و دوم ابتدایی» و هنرجویان «هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش» در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی از ابتدای بهمن‌ماه به صورت حضوری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس لازم است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان فوق الذکر را در مدرسه فراهم آورند، بیان کرد: تعداد دانش آموزان و هنرجویان در کلاس‌های حضوری حداکثر ۱۰ نفر است.

 

نیک فر خاطرنشان کرد: اقدامات لازم اعم از نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی، اطلاع رسانی مناسب و به موقع به خانواده‌ها می‌بایست تا قبل از پایان دی‌ماه انجام شده باشد به گونه‌ای که دانش‌آموزان مشمول و خانواده‌های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی آگاه باشند.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم ادامه داد: حضور الزامی در مدارس زیر ۵۰ نفر به دلیل قرار نگرفتن شهرستان جهرم در وضعیت آبی امکانپذیر نیست.

 

وی تصریح کرد: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در شهرستان جهرم بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر  کارکنان دولت به صورت ۲ سوم است.

 

نیک فر اضافه کرد: مسئولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه ریزی در ارائه خدمات با کیفیت آموزشی به کلیه دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون، بسته‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های آموزشی به ویژه در پایه‌ها و دروسی که به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخگویی به دغدغه خانواده‌ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسب برای آزمون‌ها با اهتمام ویژه پی گیری می شود.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: ابعاد اجرایی این تصمیمات در ستاد کرونای شهرستان جهرم نیز بررسی می شود.

کد خبر 1014194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha