شرکت فایزر در تولید واکسن و دارو خوشنام نیست/ واکسن تولید داخل اردیبهشت و خرداد به تولید انبوه می رسد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت فایزر در تولید واکسن و دارو خوشنامه نبوده است، گفت: انشاءالله چندین نوع واکسن در کشور برای مقابله با بیماری کرونا تولید خواهد شد که اردیبهشت و خرداد به تولید انبوه می رسند.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور گفت: رهبر معظم انقلاب مطلبی را که در رابطه با ورود واکسن اعلام کردند، کاملا پایه علمی دارد. شرکت فایزر شرکت خوشنامی در تهیه واکسن و دارو نبوده است و نخواهد بود؛ ضمن اینکه واکسنی که به بسیاری از کشورها داده است از آنها تضمین می گیرد که اگر برای افرادی که واکسن استفاده می کنند، عارضه ای اتفاق بیفتد و یا مرگ و میری رقم بخورد کسی ادعای خسارت نداشته باشد. مفهوم این مسئله این است که خودشان هم بر این واکسن اعتماد ندارند.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مدت کوتاهی که از این واکسن استفاده شده است، مرگ و میرهای قابل توجیهی در دنیا گزارش شده است؛ ضمن اینکه در خود آمریکا نیز می بینیم درصد مرگ و میرها بسیار بالا است. تعداد مبتلایان نیز بسیار بالا بوده است. در انگلیس نیز همین اتفاق افتاده است.

 

وی ادامه داد: اگر اینها می توانند واکسن مناسبی تهیه کنند بهتر است که بر روی مردم خودشان انتخاب کنند نه اینکه آن را بر روی مردم جهان سوم امتحان کنند. زمانی اینها به ما دارو نمی دادند برای بیماران پروانه ای حتی پانسمان های معمولی را دریغ می کردند، داروی بیماران خاص و سرطانی ما را نمی دادند؛ چطور شده است که الان دلشان به حال ملت ما سوخته است؟

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما احساس می کنیم امکان دارد آنها تغییرتی در واکسنی که می خواهند برای ما بفرستند، ایجاد کنند که بعدها برای ملت ما تغییرات جدی به وجود آورد، به همین دلیل اعتمادی به آنها نداریم.

 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر دانشمندان جوان ما برای واکسن تولد داخل در حال تلاش هستند و قطعا ما دسترسی مناسبی به واکسن تولید داخل پیدا خواهیم کرد و نه تنها در رابطه با واکسن کرونا باید این آمادگی را داشته باشیم بلکه باید آمادگی برای تولید هر نوع واکسن که نیاز به آن داریم، داشته باشیم.

 

وی گفت:  خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان امام و انستيتو پاستور و انستيتو رازی و چهار شرکت دانش بنیان دیگر بر روی واکسن تولید داخل کار می کنند. انشاءالله چندین نوع واکسن در کشور خواهیم داشت که اردیبهشت و خرداد به تولید انبوه می رسند و مشکل ما حل خواهد شد.

کد خبر 1014242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha