اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی موجب تعدیل قیمت‌ها می‌شود

دنیامالی آثار مثبت اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر تعدیل قیمت مسکن را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدواریم به موجب اجرای این قانون شرایط عرضه مسکن نیز روز به روز در کشور بهتر از گذشته شود.

«احمد دنیامالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اقدامات مجلس یازدهم در بحث حل معضل مسکن و مقابله با نابه‌سامانی‌های این حوزه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی موجب تعدیل قیمت‌ها می‌شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بدون شک اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تبعات مثبتی در آینده نزدیک بر جای می‌گذارد عنوان کرد: عدم وجود تعادل در عرضه و تقاضا موجب شده بخش مسکن در کشور با چالش‌های متعددی روبه‌رو شود و به مردم فشار بیاید.

 

دنیامالی تاثیرگذاری مؤلفه‌هایی مانند پایه پولی در نرخ اجاره‌ بهای مسکن را هم مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه آثار افت ارزش پول در حوزه مسکن به خوبی مشهود است تصریح کرد: در گزارش اخیر وزارت راه و شهرسازی آمده که اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی موجب افزایش عرضه مسکن شده است.

 

وی اجرای صحیح و درست قوانین و مصوبات مجلس به ویژه در بخش مسکن را امری که باعث می‌شود معضلات این حوزه سریع‌تر رفع شوند مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: شواهد امر نشان می‌دهد با اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌توانیم به کاهش قیمت‌ها در بخش مسکن امیدوار باشیم.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس افزایش عرضه مسکن، متناسب‌سازی تقاضا در بازار و کاهش قیمت‌ها را سه موضوعی که به هم وابسته‌اند خواند و اظهار داشت: به دلیل گرانی مسکن، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده به همین علت اقشار ضعیف جامعه قادر به تامین مسکن خود نیستند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس انجام یکسری اقدامات برای خانه‌دار شدن قشرهای مختلف جامعه را موضوعی که در دستور کار مجلس قرار گرفته اعلام و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه‌گذاری کلان در بخش مسکن می‌تواند به حل مشکلات این بخش کمک کند.

کد خبر 1014280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha