بسیج دانش آموزی به دنبال تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است

باستان گفت: ما در بسیج دانش آموزی به دنبال این هستیم که بتوانیم نیروهای تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مجتبی باستان» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین که امروز (دوشنبه ۲۲ دی) در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت مرد میدان نبرد، سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی قرار داریم.

 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور ادامه داد: فعالیت های بسیاری در بسیج دانش آموزی صورت می گیرد و در واقع بسیج دانش آموزی ایستگاه نخست برای جذب و پرورش نیروهای انقلابی است و از همین رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی عنوان کرد: توانمندسازی، تقویت بنیه علمی، تقویت و ارتقاء سطح فرهنگی دانش آموزان و ترویج روحیه انقلابی از جمله وظایف سازمان بسیج دانش آموزی است و موضوع تربیت یکی از اساسی ترین موضوعات در این مجموعه است که به عنوان ستون اصلی دنبال می شود.

 

باستان تصریح کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه ترویج فرهنگ و روحیه ایثار به ویژه در بین دانش آموزان است که با برگزاری پویش های مختلف می توان این مهم را محقق کرد البته این فرهنگ و روحیه در بین دانش آموزان با مشارکت در اقداماتی نظیر تهیه تبلت برای همکلاسی هایشان و غیره مشهود است.

 

وی خاطر نشان کرد: محور اصلی فعالیت بسیج دانش آموزی تربیت اسلامی است که این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیقی است، متأسفانه از بحث پرورش در جامعه غفلت شده است و ما در بسیج دانش آموزی به دنبال این هستیم که بتوانیم نیروهای تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور تأکید کرد: تربیت نیروی تراز انقلاب لازمه استمرار انقلاب بوده و برای تحقق تمدن نوین اسلامی این امر ضروری است.

 

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بسیجیان ما همچون بزرگان عصر ما امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی ها به وعده های الهی تکیه کرده اند و بسیجی واقعی اینگونه است که به وعده الهی تکیه می کند.

 

آیت الله «عبدالکریم عابدینی» با اشاره به اهمیت نقش بسیج دانش آموزی یادآور شد: حضرت علی (ع) فرموده اند دل های جوانان مستعد رشد و رویش است و هرچه به آن عرضه شود، پرورش می یابد بنابراین این بهترین فرصت است تا بحث رشد و پرورش دانش آموزان این امانت های الهی را مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 1014397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha