اعلام آمادگی منابع طبیعی برای حمایت از طرح احداث هزار واحد مسکونی مددجویی

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه مازندران ۴ هزار مددجوی نیازمند مسکن دارد که ۳ هزار نفراز این تعداد فاقد زمین هستند، گفت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر برای واگذاری زمین به مددجویان اعلام آمادگی کردند و نیازمند همراهی استانداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(22دی) در نشست با «عبدالرضا سنگاری» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر اظهار کرد: برای ارائه خدمت خوب مدیران باید جهادی و انقلابی باشند، در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران فقر استان و مشکلات مددجویان را رصد کردیم و برنامه‌هایی را تدارک دیدیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: در پویش و پایش فقر استان به این نتیجه رسیدیم که یک نفر فقط به خواهد شکمش سیر بشود باید650هزار تومان درآمد داشته باشد.هروز 16قلم کالا را قیمت می گیریم و برآورد قیمت برای اهدای سرانه ایتام و محسنین می شود.

 

وی در ادامه به دغدغه امداد استان برای خانه دار شدن مددجویان اشاره و بیان کرد: در مازندران ۴ هزار نیازمند مسکن وجود دارد که ۳ هزار نفراز این تعداد فاقد زمین بوده و هزار نفر زمین دارند امسال امیدواریم بتوانیم هزار مسکن در پی تفاهم نامه با سپاه پاسداران احداث کنیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه اضافه کرد: از این تعداد تا به امروز ۹۲۰ پروانه ساختمان صادر شد البته تصمیم داریم برای هزار و ۲۰۰ نفر از هزار و ۶۰۰ نفر معرفی شده به بنیاد مسکن، واحد مسکونی احداث شود که آن ۴۰۰ نفر محدودیت اداری داشتند؛ ۸۰۰ نفر ثبت سامانه و معرفی به بانک شده در حال دریافت وام هستند، بسیج به عنوان پیمانکار احداث معرفی شد .

 

وی گفت: امروز احداث مسکن هر متر حدود ۲ میلیون تومان هزینه بر می دارد، ۵۰ متری  حدود ۱۰۰ میلیون تومان و ۶۰ متری ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که بخشی توسط کمیته امداد و بخشی از هزینه های ساخت خانه مددجویان به همت مجمع خیرین مسکن ساز و محرومیت‌زدایی تأمین می‌شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه یادآورشد: در این راستا ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام با دو سال تنفس برای احداث مسکن ۵۰ الی ۶۰ متری در نظر گرفته شد.

 

وی ضمن قدردانی از همکاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران برای تامین زمین جهت احداث مسکن مددجویی، افزود: جناب سنگاری درخصوص استفاده از زمین‌های تحت الامر منابع طبیعی برای احداث مسکن محرومین اعلام آمادگی کردند و تحقق این مهم مستلزم همکاری و همراهی  استانداری مازندران و بنیاد مسکن و شهرسازی است.

 

کد خبر 1014439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha