تعامل هیئت‌های ورزشی و کانون‌های مساجد نیازمند بسترسازی

بسترسازی برای تعامل بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تشکل های ورزشی در استعداد شناسی، توسعه وررزش همگانی و منش پهلوانی و قهرمانی ضرورت امروز جامعه است که مدیران کانون ها و هیات های ورزشی بر آن اهتمام بورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تشکل های مردم نهادی که در بخش و مناطق مختلف کشور فعالیت داشته و با تاسیس این مراکز در هر محله دسترسی به خدمات فرهنگی، هنری، آموزشی، ورززشی، کتابخانه ای و فراغتی را تسهیل شده است.

 

این مراکز فرهنگی و هنری از جمله تشکل های مردم نهاد به شمار می روند که تعامل با سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی نقش موثری در پیشبرد اهداف آنان داشته ودر تحقق اهداف دیگر سازمان ها ننیز نقش دارند.

 

کارکرد متنوع مساجد و تاکیدات دین بر موضوعاتی چون ورزش پیوند خوبی را برای افزایش تعاملات این حوزه فراهم ساخته و این نهادها نیز در تقویت فرهنگ های اسلامی و ایرانی و ارایه خدمات  در ورزش نقش کارآمدی دارند.

 

بسترسازی این تعامل نیازمند همکاری های بین بخشی دستگاه های بالا دستی است اما مدیران کانون های مساجد نیز نباید منتظر بمانند.

همکاری در تجهیز مساجد به وسایل ورزشی، معرفی مربی، همکاری در برگزاری مسابقات، آموزش در مساجد، برگزاری نشست ها و فعالیت های مشترک بین تشکل های ورزشی و کانون ها از جمله اقداماتی است که در گذشته با این رویکرد انجام شده است.

 

*تعاملات ورزشی کانون های مساجد تیران

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه فعالیت های ورزشی در بین فعالیت های کانون های مساجد نهفته است، گفت: خیرین، هیات های ورزشی و اداره ورزش و جوانان در انجام این اقدام نقش داشته اند.

 

«اقبال صالحی» با بیان اینکه فعالیت های ورزشی کانون ها در عضوگیری موثر بوده، خاطرنشان کرد:  تعامل با سازمان ها و نهاد ورزشی با همدیگر در ترویج فرهنگ ورزش همگانی به تقویت عملکرد کاری این حوزه و ارتقای شاخص های این بخش نقش دارد.

 

وی همکاری ورزش و جوانان در حمایت از فعالیت های ورزشی بومی و محلی، ورزش همگانی وساده را خواستار شد.

 

*همکاری هیات های ورزشی با کانون های مساجد

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد جوانان این استان با کانون های مساجد همکاری دارند.

 

«عباس مرادیان» با اشاره به فعالیت هزار هیات  و ۲۴۰ سمن در استان اصفهان اظهارداشت: تعامل و همکاری این نهادهای مردمی با همدیگر فرصت های زیادی را در حوزه فرهنگ ورزش و جذابیت فعالیت ها فراهم می کند‌.

 

وی ادامه داد: تعامل هدفمند و کارآمد را برای تحقق اهداف سازمانی و تعالی ورزش مهم است اما باید این‌همکاری  تعامل توسعه پیدا کرده و بر اساس برنامه میان مدت و بلند مدت تنظیم شود.

 

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان اضافه کرد: همکاری بین تشکل های مردم نهاد  بر اساس سلیقه و توانایی و ارتباطات مدیران آن ها محقق می شود و هرچقدر دبیران و مدیران آن ها توانمند تر، فعالیت ها نیز بیشتر خواهد شد.

 

وی یادآورشد: این همکاری ها در گذشته وجود داشته و امروز نیز بر اساس طرح و برنامه و بین سمن ها، هیات های ورزشی و کانون های مساجد امکان دارد.

 

*توسعه امکانات و ظرفیت های ورزشی رهاورد تعاملات

 

کانون های فرهنگی و هنری غدیر و امام حسن مجتبی تیران، کانون ریحانه النبی شهرضا، کانون در منطقه ویلاشهر نجف آباد و نهادهای فرهنگی دیگر مصداق بارز از این فرصت هستند با تعاملات فرهنگی سعی در توسعه ورزشی منطقه و انجام فعالیت هایی از این قبیل شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در این باره گفت: در دوره های گذشته بر اساس تعامل و تفاهم نامه بین کانون های مساجد و ادارات ورزش و جوانان از فضاهای مساجد برای فعالیت های ورزشی استفاده شده است.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» برگزاری مسابقات، همایش ها و برنامه های ورزشی را از فعالیت تعاملی در این حوزه بیان کرد.

 

وی یادآورشد: متناسب با درخواست و سلیقه مدیران مسوول این فعالیت و اقدامات متفاوت بوده است

کد خبر 1014444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha