لزوم ارائه مدل های توسعه حوزه فرهنگ و هنر براساس ظرفیت های موجود مازندران

زارع بر نقش مهم پژوهش و پژوهشگران در بحث توسعه و شکوفایی حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: پژوهش مبنای توسعه هدفمند است و باید با شناخت ظرفیت های موجود، مدل های توسعه و تعالی ارائه شود تا در مسیر تحقق افق های مطلوب گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(22دی) در آیین تجلیل از این پژوهشگران فرهیخته استان مازندران با اشاره به تشدید محدودیت های کرونایی و لزوم برگزاری مراسم ساده تقدیر از خدمات ارزشمند پژوهشگران، بیان کرد: شرایط استان مازندران اصلا مساعد نیست، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه روز گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا به میزبانی استانداری مازندران اعلام کرد که اگر هر محدودیتی را برای مازندرانی‌ها در نظر بگیریم از نشست‌های خانوادگی دل نمی‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران به پیشینه فرهنگی استان دربحث ترویج صله رحم اشاره کرد و افزود: برگزاری این دورهمی‌ها که به فرهنگ نوع دوستی و عشق به خانواده برمی‌گردد، با وجود تاکید مراجع ذی صلاح مبنی برحذف دورهمی ها برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا، مردم این دورهمی های خانوادگی را حذف نمی کنند که شرایط استان را به پیک سوم رساند.

 

زارع  از مردم خواست دورهمی های خانوادگی را کاهش دهند تا هر چه زودتر نه تنها مانع از گسترش بیماری کرونا در این استان شویم ، بلکه هرچه سریع تر به شرایط ایمن تری حرکت کنیم .

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ارزش و جایگاه پژوهش،اذعان کرد: این فرهیختگان توانستند با سال‌ها تلاش، میراثی عظیم برای ما و نسل‌های آتی به ارمغان بگذارند که در طول تاریخ ماندگار شده و در توسعه همه جانبه استانی و ملی اثرگذار است.

زارع بر نقش مهم پژوهش و پژوهشگران در بحث توسعه و شکوفایی حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: پژوهش مبنای توسعه هدفمند است و باید با شناخت ظرفیت های موجود، مدل های توسعه و تعالی فرهنگی و هنری ارائه شود تا در مسیر تحقق افق های مطلوب گام برداریم.

به گزارش شبستان، در آیین تجلیل از این پژوهشگران فرهیخته استان مازندران از سوی مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران از زحمات استاد محمد علی (سیروس) مهدوی  نویسنده کتاب «رجال بیهقی»، استاد مرحوم حسن انوشه  سرپرست «دانشنامه مازندران» ، استاد جهانگیر نصری اشرفی سرپرست مجموعه پنج جلدی «دانشنامهٔ تبرستان و مازندران» و  «واژه نامه تبری» ، استاد طیار یزدان پناه لموکی سرپرست مجموعه سه جلدی «پژوهش هایی درباره  کرانه های دریای کاسپین»، دکتر کیوان پهلوان  نویسنده مجموعه ۱۵ جلدی «هویت شناسی مردم سرزمین نوروز» و مجموعه ۱۹ جلدی «فرهنگ گفتاری در موسیقی ایران»، استاد نادعلی فلاح نویسنده مجموعه پنج جلدی «داستان‌های شفاهی مازندران» و سرکار خانم دکتر فریده یوسفی نویسنده « زن در فرهنگ عامه مردم مازندران» تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1014445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha