توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی و پویش همکلاسی مهربان در بقعه شیخ صدوق(ره)

اورنگیان با اشاره به رزمایش کمک های مومنانه به همت بقعه شیخ صدوق(ره) در راستای دستگیری از نیازمندان گفت: درقالب رزمایش مواسات ۱۰ هزار بسته معیشتی میان محرومین توزیع شد.

«حسین اورنگیان» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات صورت گرفته از سوی بقعه شیخ صدوق(ره) در راستای کمک رسانی به محرومین گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون 10 هزار بسته معیشتی میان خانواده محروم و کم برخوردار و حاشیه شهر توزیع شده است.

 

مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) بیان کرد: با همکاری بسیج، اصناف و مساجد در قالب پویش «همکلاسی مهربان» نیز 300۰ بسته لوازم التحریر و نوشت افزار میان دانش آموزان مدارس توزیع شد، ضمن اینکه یکی ازرویکردهای مورد توجه در این امامزاده طبخ و توزیع غذای گرم در مناطق حاشیه نشین بوده است.

 

 اورنگیان به اجرای طرح شهید سلیمانی در بقعه شیخ صدوق(ره) نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح نیز دوهزار بسته ارزاق به خانواده های محروم ارسال شد و با برپایی ایستگاههای سلامت با حضور پزشکان به مشاوره و غربالگری مردم پرداختیم.

 

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰عدد کارت هدیه به مبلغ ۳۰۰هزار تومان و 5 هزار ماسک میان خانواده های کم برخوردار توزیع گردید. مدیر بقعه شیخ صدوق(ره) همچنین از برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه به صورت مجازی در این آستان مقدس خبر داد.

 

شیخ صدوق ملقب به ابن بابویه، یکی از علمای بزرگ شیعه بود که در زمان امام حسن عسکری(ره) و همچنین غیبت صغرای حضرت مهدی(عج) و درعهد نیابت خاصه‌ حسین بن روح زندگی می‌کرد و پیشوای بسیاری از شیعیان تهران و قم بوده که بیش از یکصد کتاب درباره‌ موضوعات مختلف به رشته‌ تحریر در آورده است.

 

مرقد شیخ صدوق(ره) ملقب به ابن بابویه در بخش مرکزی شهرری واقع شده و از آنجا که او از محدثان بزرگ تشیع به‌شمار می‌رود، مرقدش به‌دست شیعیان به گنبد و بارگاه مزین شده و تبدیل به زیارتگاهی برای ارادتمندانش گردیده است. آستان شیخ صدوق در نزدیکی سه‌راه ورامین قرار دارد. در اصلی این آستان به خیابان ابن بابویه و در غربی آن به خیابان شهید غیوری باز می‌شود.

 

کد خبر 1014531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha