۲بیمارکرونایی دیگر استان سمنان جان باختند

دانایی گفت: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۲ نفر دیگر را در استان سمنان گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«نوید دانایی» درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۵۴۱ مورد مثبت بیماری کووید١٩ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اندگفت: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۲الی ۲۳ دی ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۲۹۳ نفر رسید و ۱۱ هزار و ۲۴۸ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

وی با بیان اینکه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید اضافه کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۴۳ نفر فوت شدند.

 

دانایی با یادآوری اینکه شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی، پروتکل‌ها، محدودیت‌ها، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، دوری از تجمعات و… ضروری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید براینکه کاهش تعداد ابتلای بیماران کرونایی به معنای اتمام آن نیست و هر لحظه ممکن است شرایط شکننده امروز به وضعیت نابسامان بدل شود ادامه داد: افراد با علائم سرماخوردگی باید از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان بهداشتی درمانی سامانه ۴۰۳۰، مراجعه به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir و همچنین مراجعه حضوری به مراکز منتخب کووید- ۱۹ واقع در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه وضع سلامتی خود را بررسی کنند.

 

به گفته وی در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه، ۱۰ مرکز منتخب کووید ۱۹ در حال ارائه خدمت و بررسی وضعیت سلامت مراجعان هستند.

 

 

 

کد خبر 1014550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha