صید ماهی در گیلان ۳۷ درصد کاهش یافت

ایلدرم گفت: تاکنون ۵۹۲ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان صید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۷ درصد کاهش روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اکبر ایلدرم» امروز( سه شنبه،۲۳دی)  در جمع خبرنگاران از صید ۵۹۲ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان خبرداد و اظهار داشت: از این میزان صید ۳۴۶ تن  ماهی کفال، ۲۱۷ تن ماهی سفید و ۲۹ تن سایر گونه ها مانند کپور، سوف، سیم و انواع کولی ها بوده است.

 

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات گیلان تصریح کرد: از ۵۹۲ تن ماهی صید شده ۵۸ درصد کفال، ۳۷ درصد سفید و پنج درصد سایر گونه هاست که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۷ درصد کاهش روبرو بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ارزش فروش ناخالص صید ۴۹۴ میلیارد و متوسط سرانه صید هر یک از ۴۹ شرکت پره صیادی ۱۲ تن است که چهار هزار صیاد در هشت هزار و ۷۰۰ مرتبه پره کشی این مقدار ماهی را صید کرده اند.  

 

ایلدرم در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۰۲ تن کیلکا در سواحل گیلان صید شده که این مقدار ۱۲ درصد رشد داشت.

 

وی ادامه داد: از این میزان چهار هزار و ۴۲۷ تن برای تولید پودر ماهی راهی کارخانجات و ۲۷۵ تن نیز برای مصرف انسانی به بازار عرضه شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ارزش فروش ناخالص ماهی کیلکا ۱۹۱ میلیارد ریال و قیمت هر کیلو ماهی برای مصرف انسانی پنج هزار و ۵۰۰ تومان و در روی اسکله صیادی برای کارخانجات پودر ماهی چهار هزار و ۴۰۰ تومان است.  

کد خبر 1014562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha