تولید و توزیع ۴۰۰ هزار ماسک در خراسان جنوبی

حسن نژاد گفت: پنج واحد صنعتی در خراسان جنوبی، روزانه ۴۰۰ هزار ماسک مورد نیاز استان را تولید و توزیع می کنند.

«حامد حسن نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تعداد پنج واحد صنعتی تولید ماسک در خراسان جنوبی فعال هستند که از این تعداد دو واحد دارای کد بهداشتی هستند.

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ظرفیت تولید اسمی این واحد ها را یک میلیون عدد ماسک عنوان کرد و گفت: این واحدها در حال حاضر روزانه 300 تا 400 هزار ماسک در استان تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

 

حسن نژاد تصریح کرد: شرکت بافتینه پارچه ای تحویل واحدهای صنعتی تولید ماسک استان نمی دهد، لذا این واحدها پارچه مورد نیاز خود را به صورت آزاد از شرکت های بافتینه و توس تامین می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در خصوص تأمین پارچه برای تولید ماسک مشکلی ندارند و از پارچه های ملت‌بلون شرکت توس و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی استفاده می کنند.

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه واحدهای تولیدی ماسک استان به دلیل اشباع بازار ماسک؛ برای فروش کمی با مشکل مواجه شده اند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی تولید ماسک استان به صورت مستقیم، ماسک تولیدی خود را عرضه می کنند.

 

حسن نژاد از تولید ماسک طبی مختص کادر درمان و داروخانه ها توسط واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طبق مصوبه ای؛ دانشگاه علوم پزشکی، کادر و داروخانه های استان از ماسک تولیدی واحد های صنعتی استان استفاده می کنند.

 

 

کد خبر 1014639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha