۶۵ درصد نیروهای وظیفه مسلح در استان سمنان دوره‌های مهارت‌آموزی را گذراندند

سرهنگ پیوندی بر لزوم ایجاد اشتغال برای سربازان بعد از دوران خدمت تأکید داشت وگفت: ۶۵ درصد از نیروهای وظیفه مسلح استان دوره‌های مهارت‌آموزی را گذراندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «حسین پیوندی» در نشست مهارت‌آموزی و اشتغال نیروهای وظیفه مسلح گفت: دوره‌ های مهارتی پیش و بدو خدمت، متناسب با نیازهای نیروهای مسلح و نهادهای مرتبط طراحی می ‌شوند تا بتوانند موجب ارتقا بهره ‌وری دوره خدمت سربازی شود.

 

رئیس سازمان نظام‌وظیفه عمومی استان سمنان به امضاء تفاهم نامه ، ۲۷ دستگاه اجرایی با ناجا برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در سال‌های گذشته  اشاره داشت وافزود: بر اساس آمار، از ابتدای فروردین تا آذر ۹۹ افزون بر ۶۵ درصد از نیروی‌های وظیفه مسلح استان سمنان دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی را گذراندند.

 

وی ایجاد اشتغال برای سربازان پس از پایان دوره خدمت را مهم‌ترین دغدغه مسئولان برشمردواضافه کرد: سال گذشته شش هزار و ۷۰۴ تن از سربازان وظیفه در استان سمنان ترخیص شدند که بر اساس برنامه‌های تعریف‌شده ۳۰ درصد از سربازان وظیفه که در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند، باید بعد از ترخیص صاحب شغل شوند.

 

پیوندی تصریح کرد: برای اجرای این طرح سامانه‌ای تعریف‌شده که سربازان وظیفه بانام نویسی در آن علاوه بر شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی، از تسهیلات در نظر گرفته‌شده در این طرح هم برخوردار شوند.

 

رئیس سازمان نظام‌وظیفه عمومی استان سمنان با تأکید براینکه مهارت‌آموزی مهم‌ترین راهکار برای ایجاد اشتغال سربازان و کاهش نرخ بیکاری در استان  سمنان محسوب می‌شود ادامه داد: فرصت دوران خدمت وظیفه عمومی نیز برای جوانان و کشور در وهله نخست، در پاسداری از مرزها و توانمندی‌های دفاعی و در مرحله بعد برای تربیت و شکوفایی نسل جوان و آینده‌ساز کشور، فرصتی ذی‌قیمت خواهد بود.

کد خبر 1014674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha