پرداخت یارانه پیشگیری از کرونا به مراکز نگهداری معلولین دزفول

عبدی گفت: جهت پیشگیری افراد معلول از ابتلا به کرونا، به ازای نگهداری از هر فرد معلول در مراکز نگهداری معلولان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت شد.

«فریدون عبدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: هشت موسسه نگهداری از معلولان و افراد ناتوان در دزفول فعالیت دارند که بیش از ۶۰۰ نفر در این مراکز نگهداری می‌شود.

 

رئیس بهزیستی دزفول با بیان اینکه در این مراکز ۷۰ سالمند و ۵۳۰ معلول نگهداری می‌شود افزود: طی چهار مرحله به ازای هر نفر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به این مراکز جهت پیشگیری از ابتلا به کرونای افراد معلول به این مراکز پرداخت شده است.

 

وی تعداد افراد معلول تحت پوشش بهزیستی که تشکیل پرونده داده‌اند را پنج هزار و ۶۰۰ نفر برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان در دزفول مستمری ۱۲۰ هزار تومانی تا ۲۳۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و این در حالی است که تا ۲ سال گذشته فقط یک هزار معلول این مستمری را دریافت می‌کرده‌اند.

 

عبدی با اشاره به اینکه به معلولان قطع نخاع علاوه بر مستمری ۱۲۰ هزار تومانی متناسب با میزان معلولیت تا ۵۰۰ هزار تومان دیگر نیز مستمری پرداخت می‌شود تصریح کرد: در مرکز دارالایتام دزفول نیز ۲۰ کودک یتیم تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش بهزیستی اهدا و ۲۵۰ بسته آموزشی و سه هزار بسته غذایی نیز بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

 

رئیس بهزیستی دزفول در پایان با اشاره به طرح‌های غربالگری یاد آور شد: طرح غربالگری تنبلی چشم جهت ۳۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در شهرستان دزفول در حال انجام بوده و سیاست بهزیستی موضوع پیشگیری است.

 

کد خبر 1014692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha