مساجد باید پایه تولید سرمایه های اجتماعی باشد

آیت الله عابدینی گفت: باید مساجد را پایه تولید سرمایه های اجتماعی بدانیم و هیئت های مذهبی، اجتماعات دینی، مراکز مذهبی و معنوی، قرآن کریم و آورده های ائمه اطهار منابع و مراکز تولید سرمایه اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که امروز (سه شنبه ۲۳ دی) که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: سرمایه اجتماعی مناسبت ترین موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی استان است که لازم است این جلسه فقط به این موضوع اختصاص یابد تا نتیجه اجرایی بهتری را بگیریم.  

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: رصد سرمایه های اجتماعی، مناسبت ترین گامی بوده که در طول تاریخ جلسات شورای فرهنگ عمومی داشتیم و در فضای مسئولان و دغدغه مندان این معنا، باید این موضوع را مطالعه و رصد کرده و جایگاه خود را بررسی کنیم و بیینیم چشم انداز کجاست و قرار است چگونه به آن دست یابیم.

 

وی عنوان کرد: موضوع دیگر صیانت از سرمایه های اجتماعی است برای نمونه علامه مصباح چقدر مورد هجمه ها به ویژه از سوی دشمنان بود و اینها نشان دهنده نشناختن سرمایه های اجتماعی است.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: تهاجم فرهنگی موضوعی است که رهبری بسیار تأکید کردند و مقام معظم رهبری مصداق جهاد کبیر را مقابله با هجمه های فرهنگی مطرح کردند که هدف شان سرمایه های اجتماعی است، بحث دیگر اعتماد عمومی است و اعتماد عمومی ثمره ای از ثمره های شجره طیبه سرمایه اجتماعی است.

 

وی تأکید کرد: باید برسیم به جایی که به یکدیگر اعتماد کنیم، عنصر اصلی این امر صداقت است و با اشتباه اعتماد نابود نمی شود بلکه با بی صداقتی اعتماد آسیب می بیند در روایات داریم اگر می خواهید به جایی برسید با صداقت ممکن است و در واقع اعتماد عمومی با صداقت حاصل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: در بحث مراکز تولید و تکثیر سرمایه های اجتماعی، مساجد، هیئت های مذهبی، اجتماعات دینی، مراکز مذهبی و معنوی، قرآن کریم و آورده های ائمه اطهار، منابع و مراکز تولید سرمایه اجتماعی هستند.

 

وی اعلام کرد: باید مساجد را پایه تولید سرمایه های اجتماعی بدانیم؛ این اقدام (طرح اندازه گیری سرمایه های اجتماعی) که شروع کردید اول راه است و امیدواریم صاحب نظران همه جانبه و با مطالعه جدی این نهالی که کاشته شده است را به درخت تنومندی تبدیل کنند.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: در بحث سرمایه اجتماعی کرامت انسانی حرف اول را می زند و برای سرمایه اجتماعی اگر بخواهیم فکر کنیم و این مهندسی قرآنی را نادیده بگیریم، راه به جایی نمی بریم و باید کرامت انسانی را مورد توجه قرار دهیم.

 

کد خبر 1014699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha