شبکه فهما، زیست بوم مجازی ثبت فعالیت های کانون های مساجد است

ناهیدی فرد در دیدار با فرماندار همدان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای اینکه خود را در سطح ملی و فراملی معرفی کنند از زیست‌بوم فضای مجازی بچه‌های مسجد بهره برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد» در نشست صمیمی با فرماندار همدان که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا  فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد متوقف نشده بلکه نوع فعالیت آنها تغییر یافته و بیشتر در فضای مجازی فعال شده اند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان افزود: سامانه‌ای تحت عنوان زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد با هدف کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیتهای فرهنگی هنری بچه های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات راه‌اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 590 کانون فرهنگی هنری مساجد  در سراسر استان فعال هستند ، گفت: همچنین 290 کتابخانه در کنار کانون های مساجد فعال هستند.

 

وی فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق رابطین کانون‌ها، ثبت فعالیت‌ها در شبکه مجازی را از جمله اقداماتی دانست که لازم است از سوی رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ناهیدی فرد در ادامه  طرح ملی ایران قوی را رقابتی سالم و مبتنی بر اقتضائات روز جامعه دانست و افزود: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریانسازی گفتمان ایران قوی، ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  یادآور شد: طرح کلی ایران قوی در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق و با ۴۰ برنامه فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ارزیابی و داوری طرح ایران قوی در مرحله استانی و داوری نهایی نیز در سطح ملی است، بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه بسیاری از این فعالیت های فرهنگی و هنری علاوه بر فضای حقیقی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

کد خبر 1014777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha