تهیه ۱۵۰ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند

حسینی گفت: تاکنون توانسته ایم ۱۵۰ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند تهیه کنیم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مشترک با معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که برای طرح توجیهی نهضت ملی هدایت به صورت مجازی برگزار شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش اولین نهادی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شد تا مدارس را تعطیل کند اما آموزش را تعطیل نکرد.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد دانش آموزان افزود: دانش آموزان از طریق شبکه شاد به آموزش دسترسی پیدا کرده اند اما با این وجود نزدیک به 30 درصد از دانش آموزان از آموزش ها در فضای مجازی به وسیله ابزارهای ارتباطی هوشمند بی بهره هستند.

 

وی با اشاره به کمبود ابزارهای ارتباطی میان دانش آموزان گفت: امروزه تبلت و گوشی تلفن همراه کارکرد آموزشی همانند مدارس را برای دانش آموزان دارند و اگر کسی تبلت یا گوشی تلفن هوشمندی را به دانش آموزی اهدا کند، گویا یک مدرسه ایجاد کرده است.

 

حسینی بیان کرد: ابزارهای ارتباطی همانند تلفن و موبایل برای آموزش می تواند از ترک تحصیلی دانش آموزان به ویژه دختران پیشگیری کند؛ بنابراین یکی از کارکردهای تامین تبلت همین موضوع است.

 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ماموریتی که وزیر آموزش و پرورش به او برای تامین تبلت داده است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت های دولت و ظرفیت های عمومی بتوانیم با شناسایی دانش آموزان نیازمند منابعی را برای تهیه تبلت شناسایی کنیم و از این رو تاکنون 12 هزار میلیارد تومان تامین شده است.

 

حسینی تصریح کرد: تاکنون 150 هزار تبلت برای دانش آموزان فراهم کرده ایم و 30 هزار خیریه و 150 شبکه نیکوکاری نیز کمک کرده اند. همچنین بنیاد برکت، اتاق بازرگانی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و اتحادیه انجمن های اسلامی از نهادهایی هستند که به ما در تهیه تبلت دانش آموزی کمک کرده اند. 

 

 

 

کد خبر 1014798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha